Rummet som var bara mitt

Ja det var mitt rum, bara mitt rum där jag fick ha det hur jag än kände för och det var mest skor, kläder och många gånger rörigt eftersom allt rivits fram ut garderoberna och ratats med orden "jag har inga kläder!" följt av "åh men den här hade jag ju glömt bort!". Tanken var att jag skulle göra om det lite bara så bebissakerna fick plats där nere men det är nog bara att konstatera att när man kallar rummet för barnrummet eller the kid room så är rummet inte längre mitt utan bebisens. Ja nej den ska inte sova där, jag är inte dum i huvudet och tror att något sån går eller ens vill det, men en vagga för dagvila och en soffa för mig finns där inne så man inte alltid måste sova i sängen (eller uppe på soffan, källarvåningen är tystare och lugnare för sovstunder). Det ligger väl i naturen att boa vilja ge sitt barn en egen plats i hemmet, det är en del av ens egen förberedelse inför att allt ska ändras. 
 
Lite så här ser det ut än så länge i alla fall. Har undvikit att fota de vrår där det står målarprylar och skrot som ska in någon annanstans, bara jag hittar det där annanstans. Vaggan ska byggas ihop idag så den är inte heller med. Väggfärgen ser väldigt olika ut på bilderna är och den är lite lurig, den är grön när det blir solljus på men lite mer blågrön om det bara är en lampa som lyser eller om det är skugga/inte direkt solljus, kluriglurigfärg. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pippiboken är min och inte bebisens men Maxböckerna delar vi på, jag har fått alla av Niklas.
Den gula ankan drar man runt i det gröna snöret och jag hittade den på Fru Nilsson och kunde inte lämna butiken utan den, helt omöjligt. Den är så löjligt gul!
Rosa nallen är en lampa som lyser i olika färger som jag köpte nere i Spanien när jag var och hälsade på en kompis som hyrde hus där. Var i en "vi har allt möjligt"-butik och tänkte att den skulle vara fin och i ett framtida barnrum och sen har den stått och väntat i två år på att det ska komma ett barn.
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0