Babynestet

Jag och Niklas var iväg förra veckan för att köpa saker till ett babyneste men när det inte skulle bli mer än en hundralapp eller så skillnad på att sy ett själv eller beställa ett så tappade jag sugen för ska jag göra det själv ska det också bli billigt! Så vi bestämde oss för att beställa från någon som syr här omkring men efter att ha kommit på tusen saker vi fortfarande behöver köpa hem till lilla bebisens ankomst så började mitt huvud sakta men säkert knaka och jag kom fram till att vi egentligen hade allt hemma som jag behövde för att sy ett babyneste och att spara ca 400kr var välkommet!

Så med en gammal men fräsh skummgummimadrass, ett litet täcke, ett band och ett påslakan så lyckades jag skapa ett babynest som jag är riktigt riktigt nöjd med :)
Påslakanet fick jag i födelsedagspresent för mer än 10 år sedan av familjen Niska tror jag. Jag älskar påslakanet, det är mjukt och fortfarande i jättebra skick men eftersom jag är 10 år äldre nu och inte längre bäddar för en utan två personer så kom det aldrig till använding längre så jag är väldigt nöjd över att det fick ett andra liv (till det nya lilla livet).
 
Nu kan lillskruttan sova mellan mamma och pappa när hon kommer hem <3



 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0