Det är inte klackar på bra och varma vinterskor. Tyvärr.

Okej jag kan nog erkänna nu att jag har ganska många par skor. Jag glömmer bort vad jag har för några och då är det väl fler än vad man bör ha, kanske.
Jag har suttit och tittat på kängor och vinterskor för dom flesta jag har är det ganska hög klack på, köpte ett par förra året med låg klack och dom är det 10cm på.. Så ja ni fattar, mina skor är högklackade men dom är lixom inte annars värda att lägga pengar på. Men att snart ha en bebis som man absolut inte får tappa och försöka göra en Victora Backham i Jäderfors och Sandviken i vinter känns väl inte så där jättetryggt så jag har tänkt att jag måste skaffa nya skor helt enkelt, riktiga lågklackade kängor och inte 10cm-låga. Jag beställde nästan hem ett par riktigt snygga kängor med bred och låg klack tills jag kom på att jag för tusan fick ett par kängor av Niklas för två år sedan som det alldeles ypperligt går i både sula och socka om man spänner upp snörena lite och jag kan väl inte påstå att dom jag tänkte beställa hem (som faktiskt var varmfodrade) och dom jag har står nere bland alla andra skor inte skilde sig så där jättemycket åt i utseende. Var samma sak med ett par vinröda skor jag tänkte beställa hem tills jag kom ihåg dom där "lågklackade" skorna jag köpte förra året som inte var så olika dom vinröda.. Jag kan ha en del skor.
 
Man kan tänka att bland alla dessa par skor, 50 par eller så, så borde det finnas ett par riktigt bra och vettiga vinterskor eftersom vi ändå bor i låtsasnorrland och det blir en jävla massa snö här, men ni vet.. Klackar. Vinterskor har inte klackar alltså är dom ganska tråkiga att köpa så det blir lite halvdana inte riktigt anpassade för vintrarna här och ett par rejäla "jag bor på landet och ska ut med hunden i vinter"-skor som man inte under några som helst omständigheter ens kan åka till Ica i, dom lämnar inte Jäderfors så är det bara! 
Förra året blev jag så ruskigt avundsjuk på en kollega som köpt så fina (vinterskor mått mätta) och rejäla vinterskor som såg ut att klara alla snöstormar och kaosar vi har här under vintern att jag har bestämt mig för att jag måste ha något liknande. 


Något åt det här hållet. Timberland eller annat bra märke ska det vara och jag spanar ständigt på Tradera efter ett par för nya i butik är lite över min budget nu, speciellt med tanke på att den enorma summan av mammapenning ska börja komma snart. Tjoho. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0