Bebis bebis bebis.

I måndags fyllde Niklas 32år och vi firade hela kvällen med att ligga på förlossningen och lyssna på en maskin som pep, grattis på födelsedagen lixom ;)
Det har varit så mycket rörelse och sparkar i magen men i helgen började det lugna ner sig och efter att inte ha känt bebisen alls under måndagen så for vi in och fick göra en kurva som såg jättebra ut och igår var vi in igen på bokad tid för ett ultraljud. Dom mätte bebisen och lyssnade på hjärtat och allt såg jättebra ut där med så antingen har väl bebis vänt lite på sig så jag inte känner av rörelserna lika bra eller så är vi vaken olika tider på dygnet. 
Det är ändå svårt att släppa oron helt efter att den kom, det hann komma så många tankar innan vi fick veta att allt var okej och det slog mig att jag är den enda människan i världen som kan känna om bebis mår bra eller inte, det hänger lixom på mig om något blir fel, att jag är uppmärksam. Jag vill gärna att bebis kommer ut nu så att jag får dela det ansvaret med Niklas.

Så där annars så sover jag mest, äter när jag är vaken. Tur att hunden tycker om att göra samma sak. Gärna på mig. Både äta och sova. Vaknar faktiskt dom flesta nätterna av att det är så varmt och upptäcker att den där lilla hårbollen ligger tryckt mot mig och alstrar enorma mängder värme. Det är faktiskt ganska roligt att se hur han blir mer och mer beskyddande och ogärna lämnar min sida ju större jag blir. Det hade varit roligt att se om och hur katterna hade reagerat om jag kunde vara med dom, men jag är ju allergisk. Gud så jag hoppas att bebisen inte ärver min astma och alla allergier, det finns verkligen roligare saker att ge sitt barn :P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0