Did you give the world some love today babe?

Jag kom att tänka på det, på tal om att vi var hos barnmorskan och att det blev tredje gången den här veckan bebis kollades upp. Hur underbart bra har vi det inte, tre gånger har det kontrollerats att mitt barn mår bra den här veckan och det har inte kostat mig en endaste krona det är ju helt fantastiskt. 
Igår läste jag ännu en gång en text på Facebook om hur dåligt vi har det i Sverige och jag blev så arg när jag tänkte på hur bra vi har det och hur dåligt andra har det att jag inte kunde vara tyst, så det blev en ganska lång statusuppdatering om att dom människorna som bor i det här landet som tycker att det är fel att en del av våra skattepengar går till bistånd är ignoranta, instängda och bortskämda. Det är så mycket vi tar förgivet som andra människor drömmer om. Vi önskar oss mer kläder och teknik i julklapp, andra önskar sig en brunn i byn så dom slipper gå flera mil varje dag för vatten vi svenskar aldrig skulle kalla rent. 
 
Jag ska lära mitt barn att uppskatta allt det fina vi har i vårt land. Hur otroligt lyckligt lottade vi är som har fötts just i Sverige där tryggheten är så given att vi har glömt bort hur osjälvklar den egentligen är. Hon ska få lära sig att känna empati med hela världens befolkning, inte bara med dom som haft den enorma turen att födas i ett land där vi arbetar och delar med oss av det vi tjänar in. Hon ska lära sig att det finaste man kan göra är att ge till andra utan att förvänta sig någonting tillbaka förutom den underbara känslan man får när man hjälper någon annan. Mitt barn ska lära sig att känna stolthet i att vara en god människa precis som min mamma har lärt mig.

Idiotin.
Och som alltid innehåller sådana här texter faktafel, dom skulle bara
veta att det inte är miljoner utan miljarder det handlar om. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0