Väntan. Förväntan.

Jag hörde väldigt tidigt att sista tiden av graviditeten är som jobbigast för man går och vänter så mycket heeela tiden men jag tänkte att det var säkert en överdrift, men så fel jag hade! Herregud! Det är en smärtsam väntan det här, varje dag försvinner en dag från nedräkningen men problemet är ju att man inte vet till när man räknar ner, det kan lika väl vara imorgon som om 5 veckor nu, hur upplyftande är det? Sjukt dåligt leveransspecifikation, sämre än H&Ms!
Det sjuka är ju att hon finns här, precis här där jag sitter finns hon men hon kan lika väl vara på månen. Delar av min kropp rör henne men jag kan inte känna henne med fingrarna eller se henne med ögonen så det jag känner kan vara en dålig reaktion på intag av laktos lika väl, typ. Ååååååååhhh det är så frustrerande!!! 
Jag kan börja stortjuta av frustration. Det är dags nu, okej? Kom ut nu!
 
Vem är hon?
Hur ser hon ut?
Har hon stora eller små ögon?
Vad har hon för ögonfärg?
Hur känns hennes små händer?
Hur känns det att vara mamma?

 
I ett desperat försök att distrahera mig från det här så försöker jag fokusera på att snart är det jul och snart får man plocka fram julpynt. 26 dagar kvar till första december och dagen då julpyntet ska fram! Eftersom det är första advent samma dag så får jag lov att plocka fram en del julpynt dagen före så det är alltså 25 dagar kvar tills adventsljusstakar, tomtar och bockar ska letas fram ur källarförrådet! :D

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0