Regnskogen

Så den där bebisen som bestämde sig för att titta ut och kom ivägen för häng i stugan hon bestämde sig för att titta ut på min födelsedag och prick två veckor efter fick vi äran att träffa henne och föräldrarna. For in till stan i måndags och köpte ett halsband, ett litet silverhjärta, för jag tänkte att hur många kan ha hunnit köpa ett smycke till en två veckor gammal bebis? Ingen alls! Föräldrarna blev glada och ja, bebisen var två veckor så hon åt och sov mest.
 
På söndag är det 100 dagar kvar till beräknad födsel. Vi har tre veckor kvar i trimester 2 och allt verkar gå bra. Vi lyssnade på hjärtljuden i tisdags och igår slängde bebis iväg en fullträff på min kissblåsa och det var nog obehagligaste upplevelsen hittils, trodde den skulle sparka ut kisset! 

Det är lite blandade känslor att tänka på när bebisen kommer ut och blir en riktig människa.. Jag längtar så jag kan dö för jag har verkligen inget tålamod alls men samtidigt, när han eller hon är här så är det så för alltid och ingenting kommer någonsin bli sig likt. Vi kommer ha ett helt annat liv än det vi har nu och det är ju lite läskigt att tänka på. 


Högt upp på önskelistan till bebisen just nu ligger allt i Rainforest-serien från Fisher Price, speciellt babygymmet och mobilen. Letar på blocket för fullamuggar! :D

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0