Billy får en helt ny look.

Tänk att det ska ta så lång tid att måla en vägg och en hylla. Den där torktiden är ju så tråkigt, vem vill vänta innan man kan fortsätta?
Jag håller på att göra om mitt kläd&sko-rum till ett barnrum, även om jag tänker behålla lite av mig själv där inne och har en fin vägg med garderober, klänningsställning och skohylla men nu lite i det dolda. Hur som är det ju en miljard saker som ska köpas så nya möbler till ett rum står inte direkt högst upp på listan på saker pengar kan läggas på så jag har tagit lite av det vi redan har hemma och det är väl lite mer än vad vi har plats med redan så det går ganska bra. Vi har väldigt många bokhyllor (lite som att dom står runt varje hörn och smyger på en och sen ropar "använd mig! använd mig!" när dom har hoppar fram) så en av Billybokhyllorna fick på sig många lager av Rustas väggfärg och en halv sjö med klarlack för att tåla stötar och smuts.
Jag tror Billy är väldigt nöjd med sin makeover so far och idag ska han bli klar, det är bara några lackstrykningar kvar sen så är han som en helt ny hylla! Bättre än något av offren i Trinny&Susanna stylar om whoever in whereever men kanske inte som om han hade varit med i Extreme Makeover. Kommer ni ihåg det programmet? När dom opererade om sig i programmet och fick ett helt nytt utseende och på slutet så var familj och vänner samlade, många hade barn och in kom "nya mamma" och jag fattar inte hur dom små ungarna kände igen sina föräldrar ibland. Det var så konstigt det programmet! Men jag önskar lite att det gick igen, haha! 
 
 
Det står grejer lite mest överallt i barnrummet så det är än så länge inget att visa men här en är bild på den nya fina väggfärgen och en del av hyllan. Vi kan väl kalla det en sneak peak, som om det här var värsta stora och fräna bloggen. Väggdekalerna har jag också köpt på Rusta. Älskar Rusta! 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0