Back in the hood

Idag är det treveckorstorsdagen, dagen då huset besprutas ännu en gång och idag hela huset, ibland tar vi bara nedervåningen för att jag ska kunna sova hemma på övervåningen. Jag får bo hos mamma och sova här i natt med den lilla fluffbollens om ska föreställa en hund. Jag är alldeles för hemmakär för att vara borta ett helt dygn i alla fall utan Niklas. Det och att jag gärna vill sova i min egen säng för den är så skön och speciellt nu när det inte finns ett endast sätt att ligga på utan att det känns tungt eller gör ont. Jag har fattat den där grejen med kudde mellan benen, så skönt för höften så det är löjligt nästan! Jag hoppas verkligen att lusjävlarna dör ut nu för det är inte hållbart att bespruta huset var tredje vecka med en nyfödd. Kan ju inte åka och bo hos andra med en bebis, det vägrar jag göra och hotell här omkring är så löjligt dyrt. 
Jag har köpt två trisslotter de senaste dagarna i förhoppning om att vinna några tusenlappar så jag kunde ta in på Brukshotellet och ha en spadag. Jag vela det, universum vela det inte. Jäkla universum vad har jag gjort dig?! Ge mig en spadag för tusan! 
 
När man väntar på bussen hos mamma kan det se ut så här.
Lite lantligt och mysigt, känns som hemma.
 
 
Om man kollar från andra hållet istället så ser man att man är i Björksätra.
Området där det är obligatoriskt att riva något. Jag tror att det låter
ungefär så här på Sandvikenhus ibland.
 
X- Va, vad säger du! Rivs det ingenting i Björksätra?!
Y- Nej vi blev klar med 79:an förra veckan.
X- Har ni inte rivigt något på fyra dagar nu? Vad står du här för, ut och RIV!!!
Y- Vad? Vilket hus ska rivas?
X- Vem bryr sig!!? Ut och riv något bara för bövelen!!! Bara välj ett hus!!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0