Vinkeltjossanssak, har du en? Jag behöver en!

Imorgon kommer svärfar och tapetserar, han är snäll han. Vi fick en uppgift inför tapetseringen - ta bort golvlisterna! Jag tog så fin på mig ansvaret efter att ha fått lite tips av min käre sambo/fästman. Jag skulle inte ha gjort det! Ni förstår, det är så att vi skulle ta bort de där listerna eftersom det blir lite pilligt med tapeten och elementrören som går efter hela väggen, det blir lite svårt att skära tapeten eftersom det är så liten plats mellan rör och list. Precis. Liten plats mellan rör och list. Hur får man in en hammare när det inte finns någon plats? Nej det går ju inte. Inte heller går det att bända med en kniv eftersom, ja det är så lite plats. Jag förstår nu att i skulle ha behövt någon vinkeltjossanssak som vi inte har. Eller kanske har. Jag vet inte. Jag hittar i alla fall ingenting som har en trevlig vinkel på sig och kan tänkas hålla för lite bänd och slit. 

Jag har flyttat alla möbler till mitten av rummet och dammsugit hela övervåningen i alla fall. Hoppas det lixom räknas med? Kanske svärfar har en vinkeltjossanssak? Får ringa imorgon.


Den här är det tänkt att det ska bli.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0