Jag är ju ingen hantverkare men ibland framstår jag som ett rustgeni!

Idag rustas det på Kärråsvägen. Ungefär som vanlig. Det är ju lite intressant att vi lär måla, tapetsera och lägga om golv trots att det var nyrustat när vi flyttade in. Visst, väggarna gick säkert att leva med men ärligt talat så har jag aldrig sett fulare tapeter än de som satt i köket, resten hamnar på min topp 10 i alla fall. Herregud vilken avsaknad av smak. De väggar som inte ska få tapet målas med crémfärg idag, mycket fint blir det! Tusen gånger behagligare att titta på än de där palmerna som var där innan i vitgrå. 
Hur som har jag under tiden i huset lärt mig vissa saker inom rust som jag nu tänkte dela med mig av, som en del i min livscoaching! Saknat det va?

Tips till rust!

När du tapetserar kan dessa saker vara bra att tänka på;
1. Täck hela tapeten med tapetklister. Viktigt!
2. Skarva inte tapeter mitt på väggen, det blir inte snyggt!
3. Använd samma vita tapet i hela rummet, det syns skillnad på vitvit och vitgrön.

När du inreder ett källarplan kan det vara bra att tänka på;
1. Sätt in nya lister i samtliga ytterdörrar och fönster, annars blir det så kallt.
2. Lägg golv även i hallen, annars blir det så kallt.
3. Isolera hela golvet inte bara lite här och där, annars blir det så kallt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0