Lyxsvit eller lyxfälla?

Vi har bytt bungalow nu. Vi har lämnat våran underbara beach-front hydda och flyttat längst in i bubblan till en mysig trädgård istället. Jag ska inte ljuga, jag saknar havsutsikten och de fina utomhusduscharna som fanns precis nedanför som jag och Niklas mer använde som våra duschar. Jag saknar inte finanrna och deras katastrofala hantering av barn. Vem, vem, veeem tar med en unge som är kanske ett halvår till Vietnam mitt i högsäsongen? Och vem tar med ett barn på 1,5år och låter det bara springa runt och skrika som en galning när det är så uppenbart att han vill leka lite, men mamma och pappa orkar bara sitta och dricka cola och öl. Humpf! Bäst var när dom lämnade båda ungarna i deras knasiga combovagn ute på "verandan" i gassande sol och tyckte att barnen skulle sova. Tror ni dom sov? Nä dom skrek. För det var varmt. Jag tror dom hittade barnen på flygplatsen. 

Vi har även fixat boende i Saigon idag. Två dagar i ett enkelt dubbelrum och sista natten blir i en lyxig svit, sweet! Jacuzzi och allt! Blir underbart att avsluta en shoppingdag i ett bubbelbad med skumpa och världens bästa person!

Igår gick vi in till nattmarknaden igen och Niklas åt haj - igen. Jag åt pannkakor och drack den godaste smoothien ever! Tror vi kanske måste gå in dit idag igen! Tittade på lite toppar men ingen satt nå bra så jag överget nog shoppingen här på Phu qouc och laddar inför Saigon istället. Såg nyckelringar med snäckor på igår som kostade typ 1kr så jag måste nog kika lite närmare på dom. Nej nej jag ska inte ha dom! Men kidsen där hemma skulle nog tycka dom var skojiga! Ps Johanna vi har sparat en varsin nytryckt 2000 dongsedel (ungefär 60öre) till kidsen med, but don't tell'em! Igår var det visst en Vietnames som försökte smygfota min tatuering, skojigt! Dom är väldigt fascinerade av den här och vill titta och pilla på den, tycker ju jag bara är skoj! 

Vi gör ingenting om dagarna nu, pillar oss i navel och har mindre dagsprojekt. Igår var det marknaden och idag var det Saigon-bokning och mindre efterforskning om shopping och sitesing. Niklas hittade ett sexvånings shopping mall där det fanns Jimmy Choo och lite andra designers, vi ska självklart åka dit!

Det är nog tur att det är en Larsson och en Fagerlundare som är på semester ihop för vi har lixom aldrig slut på saker att prata om, och om vi får det så sjunger Niklas fina sånger som "Retur of the poop"!







Kommentarer
Johanna

Hahahaa, jag hoppas att jag inte får någon nyckelring med en snäcka på! Jaa..den här sången har man ju hört ett antal gånger.Return of the poop :D Hahaaa!!

2011-03-09 @ 15:14:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0