Du minns inte vad du gjorde förra midsommaren - sju av tio svenskar smuttar en gång för mycket på snapsen.

Efter att ha laddat upp hela kommun så tog jag det lugnt på midsommar, känner att någon lära bidra med det här i krokarna med. Vi for ut till Larssons sommarstuga och käkade Fru Larssons goda mat (nu är jag lite fördomsfull för Herr Larsson kan ju medverkat i matlagningen), mös med kidsen, fick lite tid med bästis och käftade lite med Biker. 
Mot kvällen åkte jag och Niklas vidare. När vi for till Ockelbo tog vi en ny väg för oss dit och hamnade ute i absolut ingenstans men vägen till Holmsveden var förbi alla "ute i ingenstans". Jag frågade mig hela vägen vem som faktiskt bor där ute. Vad gör dom, vart jobbar dom? Vad gör dom när mjölken är slut? Hälsingland sa skylten och husen var helt plötlisgt fleera hundra år gamla och jag var osäker på om vi befann oss i samma tid som när vi for. När jag hade kommit över hur gammalt (och otroligt fint) allt var så började vi närma oss Cedeholmskapalatset som, om vi säger så här, ligger jävligt dolt! Att den "vägen" fanns med på googlemaps är ju helt otroligt, creds till google! Det var en bredare kostig som vuxit igen med lupiner och hela köret. Jag trodde vi skulle befinna oss i en skräckfilm men ingen mördare kom. Jag vet ju att jag överlever ändå, bara låta bli att visa tuttarna för en blond tjej så klarar hon sig! På tal om det, hur tänker ungdomarna i skräckisar när dom går iväg och jökar lite när dom nyss hittat sin "bff" mördad i en skog? "Äsch Brittan har blivit mördad, jobbigt, jag måste nog tröstknulla lite" ? Or what? Tillbaka till verkligheten så käkade vi lite mer (Palatsvärdarna käkade mer än vad jag skulle få i mig på fyra måltider), bastade och drack lite vin. Det var midsommar i all sin prakt med regn, kall luft och galna pojkar som badar i en iskall sjö efter bastun. Jag blev utsedd till snyggast i bastun. Ännu en gång en fördel med bröst. 

Ingen krans i år, hade blommor på tröjan och naglarna istället. Jocke C hade sommarhatt.








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0