Så minns vännerna den saknade - Lev Vygotskij

Nu vet jag allt om Lev Vygotskij och varför det är så viktigt att vara en inspirerande lärare, fast att det är viktigare att göra eleven entusiastisk. Eller fast det kommer ju inte finnas några lärare typ, nu. Fast det gör det ju och jag vill väl inte påstå att speciellt många har tagit åt sig av Lev Vygotskij för fan så trista många lärare är, dom står där och bara maler på, samma visa till varje klass, varje år. Blä. Tur att jag inte ska bli lärare! Jag ska bli smart! Eller jag ska hjälpa stackars små barn och ungdomar.
Expressen har en artikelserie om BRIS nu och det gör ont i hjärtat när jag läser om vad barn får utstå. Barn och ungdommar ska ha det bra! Dom ska inte gå hem till en mamma som super och en pappa som slår mamma. Dom ska inte hoppa av skolan för det är för jobbigt att gå dit. Fel fel fel fel!!! Så därför vet jag allt jag behöver veta om Vygotskij, för att jag kanske ska kunna hjälpa några barn när jag vet ännu mer om ännu fler forskare och pedagoger och psykologer. 

Jag har fortfarande feber, men har fått i mig lite mat så livet känns lite mindre sugit just nu. Tar en paus i läsandet och bekantar mig lite närmare med Jack Bauer istället. Han vekar vara en trevlig karl!


Klicka på bilden för att komma till BRIS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0