Förmiddagsbladet avslöjar - Så lurar mataffärerna dig med CHOCKPRISER!

Ni som bor i Sandviken vet väl hur det är at handla på Enen? Allt är galet dyrt! Det är lite dyrare än Statoil men inte fullt så svindlande som Ica Trångsund, ni får en uppfattning nu va? Ett paket smör kostar ca 70kr + en käftsmäll, en påse äpplen och ett dussin bananer 150kr om du håller upp bananerna lite när du väger dom! Jag har nästan aldrig handlat under 200kr där eftersom det tycks vara något standardpris på småhandling på Konsum Enen. Som att dom bara lägger till några tior om det skulle råka bli för lite. Idag handlade jag till luchen, 22 kronor och 30 öre blev det! Tror ni kassörskan gav mig en mördarblick och undrade hur tusan jag lyckats gå runt systemet eller? Jag skrattade högt när jag såg priset och godkände mitt köpt snabbt som tusan innan hon slog på sin hemliga "extrapris"-knapp, dvs extra mycket. 
Tänkte rosta grejer i ugnen men det blev en soppa istället. Tokigt.
Ett finger rök när jag använda den nya fina tokvassa kniven! Jag har försökt fixa ihop det igen med toapapper och vanlig tejp, blir nog bra ska ni se.. men om inte så kan jag säkert lära mig leva utan vänstra pekfingret, vad har man det ens till egentligen. Superenkelt att skriva på t-bordet utan, verkligen superenkelt! Lätt som en plätt. Jepp. Hm. Säkert. Jag ljuger, det är asjobbigt!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0