Efter förvånansvärt kallhjärtat brott riskerar hon - fängelse!

Jag skulle köpa ett par sandaler igår, låga, bekväma, passande att gå längre sträckor i. Jag hittade inga. Jag hittade däremot dom här, för 99kr! Då måste man ju köpa dom, så säger lagen. Har jag hört. Jag vill verkligen inte hamna i en rättegång och få höra "Det blir 100 dagsböter för olovligt ickeskoköp", vore ju katastrofalt dåligt! Så jag köpte dom. 
Jag kände lite så här när jag provade dom "sköna att gå i, inte på semester men i vår och sommar här hemma i stan. Bra till fika och pubar, eller när man bara strosar lite i stan (jag gör ju det, Sonic ni vet)". Dom var ganska mjuka och klacken är ju helt lagom! När jag kommer till kassan låter samtalet ungefär så här

Kassörskan -Jag kan rekommendera ett par gelésulor!
Jag -Nej tack, jag tycker inte alls om såna, jag får bara ont i fötterna. Dessutom var klackarna så låga så det ska nog gå bra.

Minns inte vad hon svarade men med tanke på hennes blick såg det inte ut som att hon tyckte att dom var låga. Hon borde ha en kusin som har riktiga klackar, som jag har. Kusin med klackar alltså. 
Btw, när jag blir smart och jobbar på ett jobb där man inte måste ha stålhätta i skorna ska jag gå i klackar var och varannan dag på jobbet! Ska kanske jobba på det där med smartheten då. Pluggplugg!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0