Misstog patient för - skit?

Landstingets sjukvård suger verkligen rejält. Jag tänker aldrig sätta min fot på inne på en vanlig hälsocentral igen. Gå hem och vila, det går över. Yeah right. Ringde Manpower och fick prata med världens trevligaste sköterska som gav mig mer hjälp än vad jag har fått på fem år på det där jävla amatörstället där sympati för länge sen har lämnat varenda människa som jobbar där inne. Några tio minuter senare var jag inbokad hos en sjukgymnast och hade fått förklarat för mig vad yrsel och andra likande saker kan bero på och vad som troligen gör mig så yr att jag inte kan cykla eller gå för den delen. Fått lite statistik dragen för mig och fått höra orden "Jag vet att det är jätteläskigt för dig när det händer". När hon sa det höll jag på att börja gråta för det är så otroligt fint sagt jämfört med "Ja många patienter får så. Finns inget att göra". What?
Och det där med att vila, ja det var fel. Jag ska upp och skutta, springa och hålla igång. Så efter typ en vecka hemma på soffan där skiten aldrig gick över så drog jag mig upp och satte igång och har inte stannat än för världen står ganska stilla så länge jag hoppar runt. Konstigt.
So, fuck Landstinget. Dra åt helvete, vem trodde att privatägd sjukvård skulle finnas i Sandviken och att den skulle spöa den statägda med hästlängder?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0