Håll hårt - i maten!

Hängde hos Johanna här om dagen och fick lite matrester för ovanlighetens skull. Får ofta mat av min bästa kompis. Eftersom vårsolen låg på och värmde upp hennes baksida så bestämde jag mig för att vi skulle sitta där ute och njuta lite av värmen. Värmde på maten, bar ut allt och gick in till köket för att bre tre mackor till Jordan, misstag!! När jag kommer ut hör jag Nikolina "Jag har matat Sonic", visst tänker jag och funderar lite på varför hon ser så glad och finurlig ut. Jag tittar mig lite om och Nikolina säger igen att hon har matat Sonic och då ser jag att hälften av potatismosen saknas på tallriken vilket resulterar i en suck för mig själv och typ "Jaha ja jag ser det" eller nått och tänker att moset kanske räcker och att jag är glad att bi... biffarna!? Biffarna är inte alls det kvar. Lite förvirrad över detta faktum tittat jag ner på uteplattorna och studerar moset en stund och flyttar blicken lite till höger där jag möts av, just det, en köttfärsbiff. Till vänster om moset ligger den andra och mitt i allt står Sonic stört nöjd över att det ligger mat på backen. Nikolina har lixom skopat över allt från tallriken ner på backen. Suckar mycket djupare och säger "det var ju min mat" och till svar får jag av Nikolina "jag tycker inte om sån mat", upprepar "men det var ju min mat" och lunkar in till Johanna och berättar att Nikolina har matat Sonic med min mat, och fyller på med ny mat. Strax efter hör jag Jordan ropa till Nikolina "mata inte Sonic med mina mackor" när han springer in en sväng. Ja Jordan, vissa saker tror man inte att man ska behöva säga men lillasyster har full av (o)lustiga påhitt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0