Vocationalism

Kan inte google översätta, eller någon annan sida heller men det varkar ha något med att yrket är viktigt? Problemet är att typ hela texten jag läser handlar om denna "vocationalism". Jag är trött på att alla dessa förskare och författare hittar på egna ord. DET ÄR INTE OK! Okej att Barney Stinson gör det när han söker jobb och vad han nu gör egentligen, men det här är inte okej! Jag förstår förvånandsvärt mycket i min astjocka bok som det står "Oxford" med stora bokstäver på. Det är fyra författare till boken, dom har lyckats klämma in 1182 sidor i den och ord som skulle räcka i en evighet, även om inte alla ord är riktiga ord då, som sagt. En av författarna jobbar på Oxford dom andra på en massa andra universitet. Dom verkar smarta. Kanske är det så att om man är tillräckligt smart så får man hitta på egna ord?

Och ja.. Det är lördag. Jag sitter och tänker på att utbildning verkar vara viktigt i hela världen pga det där ordet samtidigt som jag hör Marshall Eriksen sjunga "Studying law. Making a responsible choice for my future. On a Friday night... Being a lawyer had better be awesome".
Jag hoppas att vad jag än ska bli kommer bli awesome. Kurator, kanske?

Nu måste jag lägga ner det här, dra på mig partystrassen och bli party-awesome för strax kommer tjejerna! Johanna den spinkige ska leta kläder som hon kan ha och jag ska försöka göra mitt blonda skämt till hår till något snyggt! Annelie är nog redo och läcker redan! Förfesten blir hos söta syster Suzanne. Hon är kanske mer snygg än söt.. Ja.


It's gonna be legendary!





Jo och justja. Niklas har köpt en iPad. GRYMT! :D Jag såg den idag. Tog på den. Den var inte aktiverad så jag tog lite mer på den. Kikade på Applepåsen och tänkte att en sån skulle man ha. Såg ut som en gammal gympapåse. Cool. Jag skulle gå runt och se cool ut med den. Se ut som en människa som äger apple-prylar. Jag äger en. Faktiskt. En liten, pyttepytteliten iPod shuffle som är helt fantasiskt när man hänger på stranden eller far utomlands och hänger på stranden där. Den ska med nästa vecka. Men Niklas har en iPad. Och en iPhone 4. Och en iMac. Mitt högra öga rycker.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0