Part 2

Jo men tjenare, då fortsätter vi väl då!
Det jag skulle säga om min lärare var att jag inte vet vad han heter, lite pinsamt så där :/ Lär ta reda på det haha!
Det har varit en jättebra dag hela dagen idag, förutom precis när jag vaknade. Hsb Furan är en riktigt trevlig förening, tänker på sina medlemmar. Mysiga. Som idag! Niklas fyller ju år och då tänkte dom (nog) "Det här lär vi uppmärksamma och fira på bra!", och som dom gjorde det! Dom gav han en ny fin väg här utanför, direkt utanför hans balkong faktiskt.. en väg precis bredvid grunden till huset, det ser ut att bli supertjusigt där! Det var bara en jättesmal liten gång ner till kontoret tidigare och nu är det en stor fin istället, då slipper det bli halt och alla halkar. Ja och "föreningen" a.k.a vice värden kommer ju ner med sin omkrets också. När vela dom ge denna present till Niklas? Dom var så ivriga att dom inte kunde vänta så kl 7 på morgonen började dom riva upp lilla gräsplätten/kullen och asfalten som var där. Klockan 7. Klockan sju stod dom med grävskopa och skit och REV UPP VÄGEN!! som satt mer eller mindre ihop med grunden. Klockan 7:45 VIBRERADE sängen (av helt fel anledning)... Jag var inte speciellt road och Niklas uppskattade inte alls sin present. Han ringde argt runt och försökte få tag i vem det var som hade bestämt att han skulle firas av Furan. Tjocka tanten a.k.a föreningen a.k.a vice värden var tydligen ansvarig men hon tycker inte om att svara i sin telefon så vreden fick ta locket på och vila lite.
Jag tyckte inte alls att det var en värdig start på en så bra människas födelsedag så jag ringde Bellissima och bokade en floating. Verkar helt underbart, jag har dock aldrig testat det men enligt Niklas var det toppen och han såg lite fånigt salig och lycklig ut när han kom ut. Så där härligt avslappnad och lite småtrött efter en lååååång vilan. Tycker absolut ni ska testa det! Kostar en slant men absolut en uppskattad present! Gå i alla fall in och läs lite om det! Jag fick testa lite mineral-makeup som var helt underbar som jag måste ta mig råd till den här månaden eller nästa! Just nu fick man en mascara med om man köpte två produkter, fattar inte vad jag ska med den till? Alla vet väl att man kör på Dior-mascara!? Eller? Sen pluggade jag där i deras butiksdel på en stol.
Spontanlunchade en snabbis med bästaste Anna också på fiket som inte bör nämnas vid namn eftersom dom är så kassa egentligen men ligger för bra till för att bojkottas i längre perioder. 

Nu sitter jag och ska mysa med Sonic och katterna, se en film och äta en massa rulltårta (det är ju födelsedag och det kräver födelsedagsfika även om inte födelsedagsbarnet gillar fika), snacks, cola light, macka, kiwi och äppeljuice. Fattar inte hur jag ska hinna äta av allt innan Niklas kommer hem igen. Han är och firar med sin bästis Fröken C.
Hans föräldrar var här och sen hans bror, det kändes lite skumt att stå innanför dörren och bara "hej hej!" typ som välkommen, fasiken jag bor ju inte här. Vet ni. Vet jag det? Man kan ju undra när alla saker jag tappar bort visar sig vara kvarglömda här och nu sitter jag här, själv, och ska ha lite egentid - "Sarahtid". Efter en snabb blick runt om lägenheten så kan jag konstatera att jag absolut inte huserar här, det ligger inte kläder i alla hörn och golv.
Knasigt kändes det i alla fall när dom ringde på och sen när dom gick.. och faktiskt när dom var här. Jag visste inte riktigt vart jag skulle göra av mig själv liksom. 


P.S Det gick bra på engelska-testerna, jag fick VG! Jag kände mig så nöjd när jag fick veta det! Ska träna på grammatik och stavning, det var allt. Behövde inte köpa boken som hör till. Jag var bra! Helt fuckning jävla otroligt! Vem kunna tro det! Nu är det bara att hålla alla tummar för onsdagen och den examinerande diskussionen vi ska ha i pedagogiken, känner mig inte så säker inför det. Jäjäjä. Det går nog bra ändå!







GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN ÄLSKLING!
<3




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0