STUDENT!!!

Ojdå, hittade jag hit igen!
Livet rullar på kan man väl säga, jag råkade väl bara svänga av, hoppa upp på en ramp och slänga mig rakt ut i livet. Så det kanske flyger på mer nu? Snart är jag student. STUDENT! STUDENT, student! Spelar ingen roll hur många gånger jag säger det så tror jag ändå inte på det. Att jag ska börja plugga, vilket skämt! Jag får freaka lite imorgon tror jag när jag loggar in för första gången och alla nya uppgifter finns där. Eller kanske när jag går till jobbet på fredag och lördag och bara är helgjobbare. När jag inte behöver bry mig helt vansinnigt mycket om hurvidare ölen ser perfekt ut eller inte. Det gör den ju aldrig. Det är skitsamma för jag behöver inte bry mig! Det är inte jag som ansvarar för det längre! Fuck it! Mitt ansvar är att varje dag logga in och kolla meddelande i portalerna. Portalerna ja, flera. Mittuniversitetet och Luleå tekniska universitet. Två universitet. Trots att dom bara har fått lite information om att jag har ansökt och mina gymnasiebetyg (som inte är så mycket att tapetsera upp på väggarna och skryta om) så kan jag ändå inte låta bli att tänka "Dom vill ha mig". Det känns så bra! Jag. Jag som bara går som en zombie och kör av märkeslöst öl, kör ut detsamma, tar betalt. Hämtar. Usch. Och mig vill dom ha. MIG! Kan inte låta bli att känna mig stolt. Och smart. Universitet. Hoho! Imorgon ska jag verkligen ta in det och bli så jävla glad!
Förhoppningsvis så ska jag läsa tills ögonen blöder och skriva tills fingrarna krampar, i fyra år nu.
Saker man kan göra i fyra år:
x Inte ett jävla skit!
x Plugga och bli smart.

Har testat det ena nu, dags att testa något nytt då!


Livet kommer bli så bra. Det är så bra.
Jag och Sonic, vi har det bra!



And according to de bästa jag har så är jag både smart och snäll.
Det värmer bra i hjärtat när ens bästa vän, åh. När ens bästa vän skriver underbara sms, lämnar fina små lappar och bäddar ner en i sängen och tar hand om en en hel dag när man mår riktigt riktigt dåligt. Det är så enkelt att älska då. Att bara vara. Det är så enkelt att vilja ge allt man har att ge då. När någon som är så snäll säger att jag är så snäll att hon inte tror på det, då värmer det!
Och smart ja. Svårt att inte känna mig smart (och stolt) när någon jag verkligen ser upp till säger att jag är det. Smart. Inte många som sagt det till mig. Inte många jag litar på så pass att jag verkligen diskuterar saker heller, förvisso!


Nu är det nog dags att sova strax. Så jävla trött egentligen!
Ska göra massor av saker imorgon! Fixa inkomst, plugg, köpa en kalender. Måste komma ihåg det så jag kan skriva upp saker jag ska komma ihåg sen! :)
Ska bli så spännande allt det här!




Tack för att du tror på mig!
<3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0