Snälla bebis tyck om kakor

Min man Niklas är minst sagt ingen sockertopp. Han har aldrig i hela sitt liv tyckt om något som smakar sött. Inte heller en massa andra smaker som man lär sig tycka om ihop med socker så när vårt barn kommer hoppas jag innerligt att det inte får den där genen som gör att Niklas inte tycker om socker. Visst det är ju toppen att hans kropp producerar allt den behöver så den till och med säger nej till saker som egentligen inte är så bra för kroppen, men kom igen! Det vore jättekul om någon annan än Sonic ville slicka ren bunken med mig och smaka på mina kakor! Tänk att få höra "mamma kan du baka dom där kakorna, dom är så goda" vilken lycka! 
Till Niklas bakar jag bröd och lagar mat, det blir han lycklig av. 
Bebis behöver inte få mitt enorma sockerbegär dock. Det är lite väl mycket.
 
Så fint vi kompletterar varandra jag och Niklas. Jag äter mängder av socker, han inget alls. Han dricker säkert 10 liter mjölk i veckan, jag är laktosintolerant. 

Testade dom här idag. En minut tills dom är färdiga. Jag hackade ner lite vit choklad också och bytte ut lite vanligt socker mot farinsocker. Får se hur det blir. Bild och recept är från en annan Sara som jag hittade på google. Klicka på bilden för att komma till hennes blogg och receptet.

 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0