Knack knack är det någon där?

Jag har en känsla av att jag måste ändra mina nya morgonrutiner om två månader eller så. Att vakna sent, ta en timme på mig innan frukosten är klar och sen softa i soffan när jag äter.. Mmm om jag har förstått det rätt så kommer det inte ske på en daglig basis länge till. Fast av den där första timmen är det inte många minuter som går åt till mig, hunden ska rastas, alla djuren ska få mat, steker jag pannkakor åt mig själv så är det först en laddning med pannkakor till Niklas som steks och annars så förbereder jag mat eller brödbakning så Niklas har när han kommer hem. Fast jag drar nog fötterna efter mig en hel del, tar det lugn. Sjukskrivning kan vara väldigt skönt också.
Idag blev det pannkakor för jag orkar inte baka bröd innan Niklas kommer hem så pannkakor är en liten latutväg.
Till mig blev det bananpannkaka och äpplepannkaka. Äpplebitarna blandar man runt i kanle och socker innan man har i dom i smeten. Stekte på några äppleskivor också till och sen får allt bada i lönnsirap - nyttigt och bra haha :)
 
Bebis tog det lugnt i natt så jag fick sova ordentligt, det tackar jag glatt för! När han/hon sparkar nu så rör sig hela magen och Niklas kan känna sparkar och rörelser från utsidan, det blev mycket roligare med all rörelse där inne när jag kan dela det med honom. Innan var det mest bara "jaha, ungen lever där inne, bra" men nu kan vi sitta i soffa och känna på magen när pyret bökar runt där inne och då blir det en härligt familjekänsla.

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0