Imse vimse spindel, klättra upp för trå'n.

Usch några riktigt dåliga dagar nu med ont i kroppen och nu en natt utan sömn. Men är det inte magiskt. Niklas vaknade runt fem och då kröp jag ner i sängen igen och han höll om mig och vipps så somnade jag. Då hade jag ändå hunnit prova ligga och läsa, lyssna på ljudbok, bara ligga i det tysta, klivit upp och försökt slappna av vid köksbordet med en kopp (koffeinfritt) te. 


På schemat står det egentligen med stora bokstäver STÄDA ÖVERVÅNINGEN!!!! men jag tror att det inte blir så idag. Jag tror att jag plockar lite här och sen får dammsugaren vänta på mig ännu en dag, stackarn. Imorgon får han rastas av mig istället och kanske om han har tur tar jag fram hans vän moppen. 
Jag och Niklas skulle roa oss under hösten med att isolera väggarna i de två rummen nere (och vi kan ju vara ärliga här och säga att det mest skulle bli Niklas, dels för att jag inte kan rent fysiskt nu och dels för att jag är totalt jäkla oduglig på allt som har med verktyg att göra). Skoj skoj lixom! Men nu har Niklas kommit med en ny idé och snyltat mig på allt det roliga vi hade framför oss. Gipsskivor, isolering, skruvar, farliga maskiner, reglar och allt annat som jag inte vågar röra. Så idag roar han sig med att isolera och bygga för dörren ner till jordkällaren. Jag älskar just den idén om att jordkällaren försvinner för man vet aldrig om man vaknar där en morgon när man har gått i sömnen och det mer realistiska att alla äckliga stora spindlar kommer därifrån. Sedan ska golvet isoleras och istället för ett härligt grått betonggolv så ska vi nu ha äkta ekgolv där som vi så generöst har fått av Fröken C. Så källarhallen kommer gå från trash till class. Så snälla Tuffs bajsa inte på golvet från och med nu! Ha lite still katt! 
Vi ska även byta altandörren som är lika isolerande som några lager frimärken. Förra vintern hade vi ett täcke uppsatt för dörren och man kan ju önska lite mer stil och värme än det gav. 
Han kan ju ha val den här planer eftersom den är betydligen enklare och troligen mer effektiv men jag vet inte.. Han visste ju hur mycket jag hade sett fram emot att bo i ett rustningskaos igen! Damn it!!

Jag ska nog tvätta lite bebiskläder, vika några IKEA-lådor och sortera nappar och leksaker i dom. Hittade några som passar jättebra in med färgen i barnrummet! Köpte dock mindre lådor än vad jag hade behövt så jag ska nog köpa ett par till och den här gången lite större. Dom ska stå i den något hatade ommålade Billy-hyllan. 



Och när man är osminkad, oborstad och rejält sliten då gömmer man ansiktet i hunden så ser man lite bättre ut. Ett tips så. Härligt motljus och svartvitt är också bra.

 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0