Allt är ju så mjukt

Varje dag finns det något nytt att få panik över. Tex, hur ser jag skillnad på en pyjamas och en sparkdräkt? Alltså alla barnkläder är ju så löjligt mjuka att det kan vara helt omöjligt att se ibland. Butikerna borde bara märka ut vad allt är så vi gravida stackars förstagångsmammor inte behöver känna oss så himla dumma. Allt borde vara märkt, som att det är idioter som handlar. Tröja. Byxa. Sockor. Body. Sparkdräkt. Pyjamas. Mössa. Vantar. Dreglis. Skallra. Allt ska bara stå! Vill ju inte skämma ut ungen det första jag gör genom att ta ut han/hon på stan i en pyjamas när jag tror att det är en sparkdräkt den ligger i vagnen med. Ni förstår väl vilka konsekvenser det skulle få. Men för livet. Aldrig blir det en normal människa av en unge som har haft en mamma som inte ens kan se skillnad på pyjamas och sparkdräkt. 
Jag tänker beställa bebisen pyjamasar för då står det vad det är. Fick panik över att vi knappt har några pyjamasar hemma till bebisen dessutom, tur att det ändå är tre månadar kvar innan det är tänkt att vi ska ha någon användning för miniatyrsakerna. 

Hade panik för ett tag sedan att vi inte hade några långärmade bodysar eller lite varmare kläder. Insåg att sommaren kommer vara över i november när bebis kommer, tog mig lite så där på sängen den informationen om att vi byter årstid här i Sverige fyra gånger per år. Har fyllt på med lite långärmat och stickat ett tag nu och idag efter en tur på Kappahl kände jag att jag kunde bocka av "saker att hålla ungen varm" på listan. Perfekt med 3 för 2 och en check på 50kr, så blev det nästan gratis.

 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0