Skräcken i snabbköpet - "Jag blir aldrig mig själv igen"

Idag handlade jag och Niklas på Willys. Jag gör inte det speciellt ofta. Jag är lite rädd för Willysbutiker, på samma vis som jag är rädd för OKQ8-stationer. Jag gillar Ica och Statoil. Ibland kan jag bli lite wild and crazy och handla på coop men jag tänker alltid på Ica när jag är där och oj vad jag tänkte på fina Ica när jag förvirrat vandrade runt inne på Willys. Jag ska säga att det krävs mod. Det här var min, och nej den är långt ifrån politiskt korrekt men den är min, upplevelse av att handla på Willys i Sandviken.

Vi började med att verkligen försöka smälta in, vi gjorde det vi vet att alla Amerikaner gör, parkerade så nära ingången som möjligt. Vi parkrade närmare än handikapprutorna! Jag kände hur det rös i kroppen när jag såg dörrarna in och funderade på om jag någonsin skulle komma ut igen. Jag påpekade för Niklas att vi inte riktigt smälter in bland folket och med det menade jag att vi faktiskt hade tagit på oss kläder efter vi gått upp ur sängen idag och inte behållt pyjamasen på och försökt pulla off den som nya svennefamiljmodet. Jag menade också att varken jag eller Niklas behöver handla på Dressmann XL. Niklas försökte dra upp huvan och gå som en gangster men det gjorde inte att vi smälte in, det gjorde bara att det såg ut som att vi kommer från Björks.. Ja att det syntes att jag är från Björksätra och att han handlar alldeles för ofta på Ica Björksätra. Nu har vi alltså kommit innanför grindarna som är konstigt höga, som om man nästan inte ska få komma in. Jag ser pallar med varor men aldrig i reklamen har jag hört att varorna står på pallar för det låga priset, det är den där andra butiken som har det. Den där på L. Jag skulle hellre åka och spela på maskin i Järbo än att gå in på Lidl igen.. Hur som blev det så höga hyllor med ofina saker på hyllorna och så rörigt att jag nog har en liten blackout där men jag vaknade upp vid HINKARNA med majonäs och bea. Nu förstår jag varför Dressman XL finns. Jag letade mig fram till mina freakavdelningar och mötte föräldrar som var så nonchalanta att dom inte flyttade sig när dom helt i onödan stod i vägen. Kanske blev dom som förtrollade när dom såg min glans, jag hade ju ändå duschat. Kanske var dom tvungen att stå två meter bak för att se vad som fanns på hyllan. Jag vet inte. Jag tyckte inte om ungarna hans heller. Efter att ha passerat 4-pack med 2-liters Coca Color betalade vi och kom ut i friheten.

Så jag kan varmt rekommendera Willys om du tycker om majonäs jävligt mycket, önskar 5kg säckar av snabbmackaroner, har ett creaving for storpack av kexchoklad och gärna sköljer ner det med åtta liter cola. Resultatet av det hela är ett kvitto med en relativt låg summa och ett par mjukisbyxor som troligen luktar mer fis än vad Al Bundys gör. Jag håller mig till Ica.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0