Livet är så jävla hårt - ibland!

Saker jag bekymrar mig för och tycker är riktigt jobbiga:

x Matfrågan! 

Herregud, varje dag förväntas jag eller Niklas att använda våra egna huvuden eller slå dom ihop och bli kloka så vi kan komma på en maträtt som, och nu blir det i alla fall lite drygt på riktigt, jag tål och han tycker om! Och som jag tycker om. För han tycker bara om curry och det är satans påfund, det ska jag säga er! Satans påfund. Den gula alltså, dom andra är ju goda! Men den gula.. Helvete hamnar man i om man äter den! Det ska jag lura i mina barn i alla fall! Herpes får man troligen av den dessutom. Men det här med maten då. Visst man kan ju köpa ute, men då kommer ju frågan - vad och vart ska man köpa maten då?

x Kläder, mer specifikt packning.

Varför är det så svårt att packa som tjej? Jo för att man måste ha med sig ALLT! Tänk om det blir fint väder, tänk om det bli dåligt väder? Tänk om jag känner mig som en tjusig tjej eller en lodis? Tänk om jag känner för just precis den där klänning och den är hundra mil bort! Sen är det ju också skiiitjobbigt att se en ny klänning hänga i affären och man just precis har lagt sina sista pengar på ett par underbara skor, ett par skor som skulle vara så perfekta till just den där klänningen! Och skulle det inte vara så kul att ha den där klockan i alla färger så man kunde matcha med en ny klocka varje dag!?

x Duscha

Jag luktar heldre vissa dagar än att ta mig in i duschen. Rinnande vatten. Varmt, rinnanade vatten. Vatten som blir varmt utan att jag gör någonting alls, bara vider på den där knoppen. Men vet ni. Ibland skruvar Niklas åt knoppen jättehårt så jag måste ta i när jag ska vrida den (har sagt åt han nu så han har nu slutat med det) och då gör det ibland lite ont i min hand. Det är jobbigt att orka ta av sig kläderna (hör egentligen till punken ovan men any way) som varit svåra att välja ut i garderoben på morgonen. Det är jobbigt att välja vilken duschcrém man ska använda. Det är jobbigt att skölja håret tre gånger. Tre gånger!! Två schamponeringar och en (minst en) hårinpackning/balsam. Raka benen? Välja hudcrém och sen bli tvungen att smörja in sig med vald hudcrém.

x Se på TV.

Vet ni hur många serier det för tillfället finns på boxen? Skiitmånga! För många och för några på samma gång. Det är hur svårt som helst att välja och ibland blir jag bitter på att följande serier inte produceras snabbare, de borde alltid ligga ett nytt avsnitt i boxen. Ja men följande serier är: Desperate Housewifes, Gray´s, How I Met Your Mother, Couger Town. Jag antar att det är någon mer serie.
Ser man på vanlig TV, som en vanlig teknikdödlig människa som zappar så finns det ju så många kanaler och det är ju inte alltid tv.nu funkar och ibland bråkar både internetuppkopplingen och guiden samtidigt och då måste man zappa mellan kanalerna för att få veta vad det är på tv. Fast problemet börjar egentligen inte vid att välja vad jags ka titta på, utan på vad jag ska titta på som i vilken tv-apparat och tillhörande ljudsystem jag ska slå på eller om jag möjligen ska planka mig framför macen eller krypa upp i sängen med bärbara?

x Läsa

Samma som innan, grymt svårt att välja vilken bok jag ska läsa och dessutom om jag känner för en bok på svenska eller engelska. Hur fort vill jag läsa den, den är ju så spännande och så bra men om jag läser ut den snabbt tar den ju slut men jag vill ju veta hur den slutar NU och dessutom köpte jag ju en ny bok hör om dagen som jag kanske måste påbörja. Påbörja aldrig för många böcker,d et kan bli virrigt!



Mat, kläder, rinnande vatten och överflödig teknik, läskunnighet och även där ett överflöd av böcker är mina stora problem.
Blev det fel eller är det rätt?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0