tiotusen ord och lite till.

Jag har gjort så mycket känns det som.
Får väl dela upp det lite

Lördag, cross och mat!
Niklas fyllde ju år i torsdag och då firade jag han lite men i lördags kom den riktiga presenten som jag inte kunde hålla tyst om (lite praktiska skäl med). Crossåkning! Hur awesome är inte jag på presenter? Mhm!
Strax efter tio i lördags for vi till Sanna och Erik, lite sena så klart jag var ju med! Men vad gör det när man ska till paret snigel? Sanna hade vaknat men inte gått upp när jag ringde och såg ganska vilsen ut när vi kom in. Kommit i säng sent. typ fem? Haha. Kul att gå upp klockan tio då! Jag funderade på hur fan jag hade tänkt när jag fick för mig att det skulle vara en bra present. Eriks cross är så jäkla stor! Såg ut osm ett monster. Till och med brevid honom. Sanna såg ut som en dvärg (what else is new?). Hur som fick vi med crossar och diverse skydd och hjälmar till sist och for till Järbo i deras superstora pundarvan. Skitskön bil! Trodde alla skulle dö när Erik kickade igång åbäket och funderade på hur jag skulle förklara för Niklas familj att jag gett han döden som present. Taskig 29-års present. Jättedålig. Men han överlevde och hade superskoj så det blev bara en klockren och grym present, som tur var! Jag testade åka på Sannas lilla fiddy med. Så kul! Måste ha en! Hade glömt att det är skoj att guppa runt i skogen på motorfordon. Vill så klart ha Sannas som är vit och rosa-lila. Mmm!..

Resten av dagen såg typ ut så här; MAT! Först lite "för-tugg", makaroner och falukorv. Jag trycker inte om korv. Egentligen. Det blev svarta pyttebitar som smakar gott istället för korv ;) Sonic fick hälsa på tant Johanna och kidsen när jag och Niklas begav oss till Helt Enkelt och käkade. Har dom kanske den godaste burgaren? Har ni sett "How I met your mother"? eller, ah. Vem har INTE sett det någongång. Det finns iaf ett avsnitt när dom leter efter ett litet hamburgehak och där ska den godaste burgaren i världen finnas. Minns ni? Typ sååå god är Helt Enkelts burgare! Tog en öl till det som jag glömde eftersom maten var så galet god så vi förflyttade oss till baren så drack jag upp den där. Det är härligt. Sitta där med honom och babbla. Dricka min New Castle. 


Idag, familj.
"We're just one big family".. Jag umgås bara med familj, om man räknar med min moderna eller kanske mycket omoderna familj. Niklas och Johanna + kidsen måste räknas som familj till mig. Vad ska dom annars vara? 
Jag började dagen starkt med plugg och tänkte att det blir jävla drygt att bara sitta här och plugga i två dagar. Trist. Jag och böckerna. Kommer växa fast i stolen. Hatar när jag drar ut på allt och måste tokplugga för att komma ikapp. Dumt. Fast semestern var värd det! Loggade in på portalen som jag egentligen borde ha gjort innan helgen.. Borde verkligen ha gjort det. Pratade med Niklas i telefonen och läser lite info och inser att den första november är idag, att klockan är efter tolv och att det faktiskt står att jag senaste klockan tolv den första november ska ha lämnat in två frågor och svar på dessa för att delta i den examinerande diskussionen på onsdag. Som jag sitter och tokpluggar inför. Freakar ut? hmm.. Nä! Inte min stil För det står att om jag inte lämnar in i tid så får jag en ny uppgift efter onsdagens diskussion. Vet ni vad jag gjorde istället för att plugga vidare då? Jo jag fick komma hem till Johanna på pannkakslunch och leka med kidsen! Så mycket roligare! Spelade finns-i-sjön med Jordan flera gånger tills han spårade ur och bara fuskade och jag hade tröttnat på kortspel. Funderade en sväng på vad jag skulle hitta på. Kom ihåg att jag sett teatersmink på toan. Vad gör man inte för att roa sig. Vi spökade ut oss och försökte skrämma folk som gick förbi köksfönstret och vardagsrumsfönstret. En pappa blev lite, ja, fundersam kan man väl säga :) Vi hade kul iaf! Nikolina gjorde sitt bästa för att förstöra den goda stämningen. Sen fick hon dansa till smurfarna och leka ostleken då blev allt bra. Ostleken. Vilket namn.

Knatade till pappa vid fem-tiden efter jag hämtat Sonic. Fick kaka och kaffe. Jag = nöjd då. Gick hem till lillasyster Suzanne efter det. Hon gav mig en ny design på bloggen. Tack så mycket! Nu har jag en fin blogg! Niklas som tagit fotot ute i Mackmyra en sensommardag med sin iPhone. Han och hans appleprylar. Jag är inte bitter säger jag ju. Inte. Bitter. Jag får titta på dom. Och använda dom. Snäll så där han.
Jag och Suz pratade lite, mest jag antar jag. Sen såg vi "pojken i den randiga pyjamasen", vidrig film. Hemsk. Bra. Mycket bra. Jag grät inte konstigt nog.
När Andrea kom hem och kikade på lägenheter tyckte jag att det stod "salong" istället för "balkong" på planritningen så nu har jag planer på att ta bort min säng och istället göra en salong där. Salong i en 30kvm lägenhet. Kan vara bra att ha, om jag har fest. Kan gentlemännen avlägsna sig till salongen och röka cigarr och dricka whiskey, lämna damnerna i fred. It's gonna be great! Har ju en till säng på balkongen där jag kan sova. Kanske lite kallt nu på vintern. Ahja, Sonic får värma mig!  

Justja! Jag måste berätta och skryta! Jag fick ju VG på alla mina prov jag gjorde i Engelskan (En B, komvux) så jag ska mest träna på grammatik, föga förvånande att grammatiken är ett problem. Och idag innan jag upptäckt min lilla miss i Pedagogiken så hade jag fått mail med återkoppling på tidigare inlämnade uppgifter. Så jävla godkände! Första var "godkänd med marginal" marginal med positiv mening och den andra fick jag 2 av 3 möjliga poäng på. Jag är så bra! Känns det som nu! Jag blev så glad när jag läste det att jag började gråta lite. Ringde Niklas och grät lite och berätta hur bra det hade gått!
Fan nu sitter jag och käkar djungelvrål. Bara på vana. Jag tänkte att jag skulle sluta käka så mycket godis, chips ostkrokar och sånt i någon vecka och se vad som händer. Jag har ju gått ner lite i vikt, så där en lätta tio kilo på att inte göra nå speciellt allt men jag käkar ju godis som om världen skulle gå under imorgon så jag tänkte göra ett experiment. Se om det gör någon skillnad. Borde ju göra det. Hoppas lite på att det inte händer nå för då kan jag fortsätta så här! Haha. Lär skaffa simkort också. Röra på min stela kropp.

Nu té och lite nattfika för jag är hungrig!



Både jag och Jordan
är så söta!
Right?




Passa er, vi lurar i mörka skogar
och på ödsliga gator.




Nikolina vela bara dansa.
Inte stå still.



Kommentarer
Johanna

Härligt härligt, men farligt farligt! ;)

2010-11-02 @ 07:52:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0