Snöyra

Jag har tillbringat nästan hela dagen med min Johanna, och jag kan verkligen konstatera att det försigår någonting jävligt konstigt i hennes huvud. Om någon forskarnisse vill låna henne och undesöka hennes hjärna går det jättebra, att låna henne alltså och undersöka lite, forska på stördhet. Det går bra. jag är snäll..!

Hur tidigt som helst idag skulle vi åka in till Gävle. Alltså jag menar galet tidigt, jag tror knappt pensionärerna hade vaknat än. Kanske för typ 45min sen för enen öppnar ju nio. Vi skulle åka kvar i tio. Stapplade mig in i duschen där vid åtta. Uuuh. Jag har börjat sova länge nu igen. Skönt när man inte jobbar.
(Nu la Johanna hår på min arm. Hon säger att hon röck av det för att kunna lägga ett på mig. Nu vill hon att jag kollar på ett annat hårstrå med roten kvar på). 
Jag, Johanna och hennes mamma Bodil for till en antikhandel/loppis? och kikade. Dom öppnade sent. Elva. Vi fikade före på ett mysigt fik på söder. Jag såg ett jättefint och mysigt bord för 200kr, vill nog åka och kolla på det igen.

Alltså. Det blåser jättemycket ute. Kan hundar kissa i toan? Åh.

Jag tog blodprov idag. Det gick bra. Min läkare var jättebra. Han hette Peter. Heter nog det fortfarande, fast man vet ju inte. Han kanske fick ett infall efter jobbet och åkte till skatteverket eller vart man nu åker och lämnade in en ansökan om att ändra namn. Tänk va spännande. Undra vad han heter nästa gång jag åker dit. Vallhov valde jag idag. Det var visst inte samma som sist.. För jag vet att jag tog hissen upp senast på sjukhuset. Inte idag. Sköterskan var supergullig och lugnade mig så jag inte tuppade av, blodprov är läskigt. Tatuera mig gick mycket bättre.
Hur som fick jag en massa mediciner från apoteket sen. Fast ni vet ju att det är JÄTTESVÅRT att få medicin mot allergier. Det sa den inkompetenta idioten jag fick prata med första gången. Härligt. Jag har allt nu. Iaf astmaspray, astmanässpray eller nått (Annelie kan säkert förklara vad det är imorgon för jag har lixom glömt lite. typ. Nä då. Jag vet vad jag ska ha den till), Zyrlex på recept och ny skiiiitstor tub med kortisonsalva. Underbart. Nu har jag allt.
Hoppas på att få testa sova i katthemmet snart då.

Ingen svarar. I alla fall inga karlar. Har alla gått vilse i snöstormen?
Pappa? Niklas? Vart är ni. Eller vart är era telefoner?
Man kan ju enkelt räka ut hur lätt det är för mig att börja noja i den här snöyran. Vad som helst kan ju hända. Undra hur många gånger jag har tänkt "klart någon skulle ringa Niklas familj om han kom in på akuten efter en bilolycka". typ tio kanske.

Sonic är tokig i snö. Eller bli tokig av snön.


Kommentarer
Johanna

Jag är inte konstig Sarah, jag är ett GENI, det är därför jag verkar konstig, för genier är konstiga :P

2010-11-12 @ 08:18:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0