Manskraften får vänta.

God morgon!
Jag ringde hälsocentralen igår. Jag vet. Men jag var tvungen. Varför kan dom aldrig bara vara bra för? Kanske lite trevliga i alla fall. Om man nu hatar sjuka människor så mycket kanske man inte ska jobba på en hälsocentral, och absolut inte sitta och ringa folk.
-Hej jag är allergiker, skulle behöva göra lite tester tror jag. Kanske behöver medicin, hjälp i vilket fall som helst. Min boysenfreund har två katter och jag hade inte så mycket problem i början men nu börjar det faktiskt bli ganska jobbigt.
-Mjah det kan vara svårt.
Vadå svårt? Underlätta min vardag! Jag kommer ju knappast sluta träffa honom för att han har katter. lixom.

-Det låter som du behöver prata med en läkare. Du kan få telefontid.

Va, telefontid. Vad ska han göra genom telefonen? Jag vill allergitesta mig. Jag hann berätta att jag reagerar på nöt och en massa olika andra saker med. Verkar inte bekomma honom. Nej jag ska nog ner på ica och ställa mig och tjuväta en näve nötter så jag får åka ambulans till akuten. Lättare koma. Betala lite böter för snatteri. Doktoridioten ringde en gång och jag hann inte svara. Han lämnade ett meddelande på mitt telesvar, det går inte att höra vad han säger. Jag tror han säger något om att jag hade telefontid. NÄHÄ!?! Idioter. Nu har jag ringt igen. Ska komma ihåg att berätta hur jag vaknar med rejäla andningssvårigheter mitt i natten när jag sover här. och jag kommer inte sluta sova här. Det kan vara svårt att få medicin, så ni vet. Jag tycker varannan människa jag känner har astmaspray. pff!
Idag ska jag få en tid.
Och.. vad hände med min läkare? Jag ska ju ha en kvinnlig har jag fyllt i. Hon försvann visst.
JAG VILL HA PRIVAT LÄKARVÅRD FÖR LANDSTINGET ÄR HELT SLUT I HUVUDET! Kanske ska testa manpower som jag hela tiden säger att jag ska göra. Något är fel när sjuka människor måste kämpa för att få vård. Läste i natt om en kvinna som dom misstat cancern på två gånger. Lyckat. 

Nämen. Dom ringde nu. Jag fick tid. Jag var arg, fast bara lite. Bestämd är kanske rätt ord. Hon tyckte inte att nötallergi lät så bra, inte heller att jag vaknade med andningssvårigheter, hon tyckte visst att jag skulle göra prover. Blodprover. Blä. Vem vill följa med mig? Anmäl er med en kommentar. Tisdag 9/11 kl 13:10 ska jag dit.

Manpower får väl vänta tills nästa gång.


Kommentarer
Linda

Du vet att ja hade följt me om ja hade vart i närheten (:

Men lova å va försiktig, stäng ute kissarna från sovrummet iaf...ja e ju rädd om min Sarah <3

2010-11-03 @ 15:29:15
URL: http://lindamariastenmark.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0