Working 9 to 5

Idag har jag varit en duktig sjukskriven. Gick upp klockan sju, vet ni hur jävla tidigt det känns när man annars bara går hemma? Det känns som att gå upp mitt i natten, i alla fall dom gångerna när jag vet att jag inte kan gå och lägga mig igen om en timme och sova till klockan 11. För någon gång i veckan klivet jag upp tidigt och lagar frukost till min fina man som får fara till jobbet och tjäna pengar till familjen. 
Ja jag gick i alla fall upp tidigt och for till jobbet! Alltså.. det var ju inte så hemskt ansträngande egentligen för så här såg morgonen ut.
 
07:05 Kliver upp
07:06 Slösminka mig i säkert en halvtimme samtidigt som jag lyssnade på Mix Megapol (obligatoriskt om jag är vaken på morgonen).
08:00 Satt mig i passagerarsätet i bilen.
08:10 Lämnade in hunden på dagis.
08:13 Gick in en sväng på jobbet och hälsade på alla och fick kramar och magen fick klappar.
08:30 Köpte frukostbuffé på Hanséns och satt där i lugn och ro och läste en bok .
09:10 Gick på morgonmöte på jobbet, nya chefens första fredagsmöte och också anledningen till varför jag gick upp okristligt tidigt och for in till stan.
10:00 Tjattrade om hus med nya chefen en stund sen duschade jag håret för det blir fortfarande grönt av vattnet här hemma.
10:30 Gled runt i butiken och testade att jobba lite. Packade upp lite varor, frontade, pratade med kunder och med arbetskamrater. 
 
Efter en timmes testjobb konstaterade jag att det gör skitont att försöka göra något men nu har jag i alla fall känt efter hur det skulle vara att jobba lite. Gick in i fikarummet och tjattrade med folk som hade lunch och väntade på att Niklas skulle komma sen for vi till Valbo och jag övningskörde lite i stan. 
 
Niklas köpte kylfläns till sin nya dator och jag tyckte det var jättemärkligt att det heter fläns och känner starkt att dom borde döpa om prylen till något annat. Kylpryl kanske. Så här stor är den nya datorn när den är inbyggd i lego.

 
Frukostbild från Instagram
 
 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0