Oj, han svarade i telefon och det ångrar han nog fortfarande.

Åh helt otroligt, jag har fått tag i karln som sanerar hos oss och jag tror att han absolut inte alls tycker om mig längre och verkligen hoppas på att min man ska vara hemma när han kommer till oss nästa gång så han slipper den där kärringen som ringde till honom idag, jag var verkligen inte trevlig. Jag orkade verkligen inte hålla på och krångla längre, jag orkade inte vara trevlig så jag skällde ut honom och efter en jäkla massa om och men så lyckades jag boka en tid med honom.
Visst kan man tro att dom gärna bokar in vart dom ska om dagarna så att dom har ett schema upplagt över sina uppdrag? Att dom vet att det här, det här och det här ska jag göra idag? Jag skulle vilja ha det så i alla fall och har det gärna så när jag gör saker men inte den här människan inte, han är definitionen av go with the flow fast på ett otroligt negativt sätt. När jag sa att jag vela ha en tid för nästa gång så svarade han att han kan komma den dagen vi bestämmer men att han inte kan veta när han kan under dagen för han vet inte hur mycket jobb han har dag för dag. Jag blev ännu mer förbannad och sa att jag skulle ha en tid var på han blir ännu surare och säger att han ska stå på vår uppfart 8:00 bestäm dag, eftersom jag är så jävla förbannad och vi båda har en ganska elak ton så frågar jag "var det där så svårt?" och får som svar att han måste lägga om hela sin rutt och börja med oss. Jag kan så här i efterhand inte förstå vilken "rutt" han måste lägga om eftersom han bara ringer folk och bestämmer tid en kvart innan han kommer. 
Han frågade också varför min "kille" inte hade svarat i telefonen (med otroligt spydig röst) och jag svarade det uppenbara svaret som vilken idiot som helst måste förstå, kan ni gissa varför Niklas inte kunde svara i telefonen 8:20 i morse? Ja men precis han jobbade! Jag sa att eftersom han jobbar fick sanerarkarlen mitt nummer två gånger igår så han kunde ringa mig istället var på han säger ja den här gången ja och varför svarade inte din "kille" förra gången? Ja, jo precis jag vet vad ni tänker, han jobbade! Vilket var det svar han fick av mig och att av den anledingen så är det svårt att svara i telefonen och rusa hem när han bestämmer sig för att ringa och att han borde ha en bättre kommunikation med sina kunder, eftersom dom jobbar under dagarna. Han frågade om jag tyckte att dom borde jobba natt eftersom folk inte kan svara på dagarna. Herregud hur dum får man bli? 
Jag vet inte hur många gånger jag påpekade för han att han vet om att jag är gravid, att vi har tre djur och att han är fullt medveten om att vi har det lite krångligare pga det med saneringen eftersom vi fyra inte får vara hemma men det verkade han inte ens höra. Nej nej men nu får han lägga om hela sin rutt för att anpassa sig efter oss, stackars liten.

Bättre saker under dagen var föräldrarutbildningen och att min bästis kom förbi med blommor, precis när jag stod och väntade på bussen!  Bussen var så otroligt sen att jag åkte in till stan med henne istället. Jag tror att hon är lite smygnöjd med att vi har löss ändå för hon har allltid sagt att man får lus om man far utomlands och inte är extremt noga med kläder och vad man sover på, hon bäddar gärna sängen med egna badlakan. Jag tror aldrig hon riktigt innan har tänkt vad den här lusen är för lus och vad den gör annat än att kryper på en på natten men ja, rätt fick hon ju! Man får lus om man far utomlands. 
Nu kan jag sitta här i höstmörkret och titta på blommorna i sken av de levande ljusen och tänka på andra saker än Anticimex. Mycket skönt :D

 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0