Inför valet.

Sitter och väntar på att klockan ska bli åtta, den här timmen har släpat sig fram. Klockan åtta är det första valårets partiledardebatt! Jag vet att det är inte så där jättemånga som jag känner som någonsin tittar på sånt eller är intresserad men jag laddar upp med popcorn, kakor, läsk, öl/vin, vad jag nu har och sen bänkar jag mig framför debatten och roas av vilket tjaffs det kan bli. Vem kommer säga vad, vem kommer ta mest plats, det finns alltid någon ny partiledare som man vill få en uppfattningn av och den här gången är det Stefan Löfven som trots att han har suttit som partiledare för Socialdemokraterna i snart två år är väldigt anonym för mig. Jag vet att han ser ut som James Belushi och att han satt som ordförande hos IF Metall väldigt länge så han borde ju ha ganska bra koll på arbetare. Annie Lööf ska det också bli roligt att se och höra mer från för vart man än står politiskt så lär man imponeras av denna kvinna, eller ja kvinna hon är ju bara något år äldre än mig och yngre än Niklas men hon har ändå hunnit bli advokat, partiledare och mött sitt livs kärlek, det är bra gjort! Annat som kan hända är ju att någon bestämmer sig för att inte komma och sånt är ju alltid spännande, för tänk om man får sitta bredvid någon som inte tycker som en själv då blir man ju sur och måste gå. Kanske man kan håna någon i live-tv annars och uppföra sig som en barnunge (ja det är vänsterns senaste två ledare, way to go!). 


Jag är öppen för nästan alla partier det här valet vilket gör mig lite förvirrad och har väldigt svårt att bestämma mig för vad och vilka jag ska rösa på om ett år och jag tar min röst på allvar så det är en spännande kväll nu :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0