Hejsan hoppas, har det gått en vecka till redan?

Oj så dagarna rusar förbi nu. Det har varit en händelserik vecka och det är så skönt med helg för det betyder att Niklas är hemma på dagarna också och inte bara fram mot kvällen, men snart är det dags för bebis och då blir Niklas hemma ihop med mig första månaden, väldigt väldigt lyxigt känns det som. 
Det har varit ganska mycket aktivitet under veckan så idag har varit en riktig vilodag då pyjamasbyxorna har suttit på hela dagen och jag har mest legat i soffan och blivit attackgosad av Sonic.

Anticimex har varit här i veckan och besprutat plus att vi fick kiselpulver att strö och peta in längst listerna så får vi hoppas att det biter på dom där sista små jävlarna som inte vill dö ut helt. Eller så här är det, dom dör dom små jäklarna men inte innan dom hinner lägga ett gäng ägg som kläcks efter någon vecka och vips så finns dom där igen och så fortsätter det om och om och om och runt igen. 
Sedan har jag pluggar körkort, övningskört lite hemma och med körskolan. Jag tror att det går bra även om jag är så jävla nervös när jag kör med körskolan men jag tror att det kommer gå bättre efter senaste lektionen. Det är så skönt att köra för då glömmer jag bort stora tunga magen, förutom när jag ska ställa in stolen för det är så svårt att få till ett bra läge där jag når pedaler och ratt men inte känner att jag hamnar så jäkla nära ratten ändå med magen haha! Jag har en toppenlärare nu i alla fall som är lätt att prata med och dom påminner mig om att man måste andas ibland också. 
 
På bebisfronten så har vi varit hos barnmorskan och vi hade hon som vi haft under föräldrarutbildningen så för första gången under de här månaderna kändes det mötet roligt och intressant. Annars är det mest som den rutinkontrollen det är tycker jag men den här barnmorskan har en sådan härligt lugn och mysig personlighet att allt bara känns mys! Jag och Niklas lägger märke till nya saker i dödens korridor på sjukhuset varje gång vi är där och den här gången sgå vi att dom har faktiskt satt upp konst på väggen. Grå, rutig konst som absolut inte är uppiggande. Om dom satsade på att göra en ångestfylld korridor när dom "inredd" så lä rjag ju säga att dom verkligen har lyckats, var målet någon som helst annat så säger jag fail!
Jag och svärmor har varit ut och letat vidare efter grejer till vaggan och spjälsängen men det är inte lätt att hitta fina saker i butik, men vi lyckades! Så nu har vi spjälskydd till vaggan (spjälsängsskydd hade vi redan) och jättefina bäddset till både vagga och spjälsäng. Har inte fotat något av det än, får väl göra det sen. 

 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0