Det är inte konstigt att jag längtar ihjäl mig efter den här julen

Jag kan inte låta bli att smyglyssna på en och annan jullåt när jag är ensam hemma. Det är så underbart att bara känna det där lugnet som julen ger, att blunda och se ljus som brinner i mörkret, att föreställa sig hur man sitter uppkrupen i soffan med ett glas glögg eller en mugg varm choklad. 
Den här julen kommer bli så otroligt mysig. Trötta kommer vi kanske vara men hur kan det möjligen bli mysigare än att vara en helt nybliven familj mitt i vintermörkret. Gå ut med barnvagnen på snövägarna med en liten kille eller tjej nerbäddad i en massa mysiga filtar och få gå bredvid min älskade man i den vintervärlden med en liten fluffhund vid fotknölarna. Vi kommer ha hela december för oss själva, för att bara vara vi tre. Ingenting kan vara bättre än det.
 
 
Första julen i huset.
Jag älskar dig tusen gånger mer nu än då, hur är det ens möjligt.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0