Vi tipsar om 121 resmål - om du vill ha tråkigt på semestern!

Vad händer egentligen på Dragon Gate? Tydligen är det inte bara jag, Niklas, Johanna och Joacim som undrar det för nu har arbetarbladet gjort ett litet filmreportage om det ->här<-

Ibland har man bra idéer och ibland, ja då är dom inte lika bra. Jag tror att Dragon Gate var en sån där dålig idée och jag är fortfarande inte säker på om det var en bra idée att åka dit och kolla in stället. Någonstans hade Joacim läst att Dragon Gate är en av Sveriges 121 tristaste turistmål, självklart ska vi se det tänkte vi visst då! Varför? Vet inte. Vi är väl dumma i huvudet. Kanske. Eller nyfikna. Jag vet inte vad jag trodde att det skulle finnas där men vad det än var så fanns det inte där för det fanns ingenting. Det fanns ett stentorg med en rökelseplats som många osmakliga människor (säkert sådana som handlar på Willys) fimpat i istället. Det fanns en stor staty på en trappupphöjnadsgrej, där kunde man även ge en slant till fattiga barn. Säkertheten på den tunnan var enorm. Baksidan var öppen. Jag la i en krona innan jag såg det. Jag vet, jag är generös! Jag är även god för jag stal inte de 5-6 mynt som låg där i. Bra där Sarah! Vi kollade på vatten, som mest såg hälsofarligt ut. Vi hittade massor av fina undangömda stenstatyer av djur. Ungarna, alla fyra, red och lekte på dem. Jag och Niklas hittade ett pökrum med utsikt över E4:an under den tiden. Allt var ganska tråkigt. Till och med pökrummet. Sen gick vi in i presentshoppen. Gå aldrig in i den, för jag vet inte om alla människor kommer ut! Det var ett av de mest creepy places jag har varit på. Dom sålde allt som var Kinesiskt. Typ. Till och med osökta Gucci-kopior. Restaurangen såg fin ut på håll, närmre vågade jag inte gå för jag var ÖVERTYGAD om att jag skulle bli tillfångatagen om jag gick längre. Tillfångatagen och tvingad till att jobba som något otrevligt där. Någonstans fick man känslan av att dom drev ett bordell och inte en, ett, ehm. Vad driver dom där? Eller driver dom bara med oss?





Muséumporten. Inbjudande.


He's a big guy!


Utanför på "parkeringen" hittade vi den här bilen. Vi blev helt till oss! Mest spännande
delen av resan, absolut!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0