Om ingen kan så kan Aftonbladet.

Välkommen till Sverige Sarah. Tror nog det är helt fantastiskt här, för det är det. När jag for tyckte jag Aftonbladet hade en liten svacka men nu jäklar har dom kommit igen, nu har moderaterna talat och då finns det mycket att skriva om, även om Juholts "miss" var spännande. Nej den var inte spännande den var bara skittråkig. Jag älskar Aftonbladet för deras fantastiska journalistik. Jag älskar hur dom skriver att det är jävla pissdåligt med människor som tjänar pengar och är utbildade på högskola eller universitet, jag älskar det. Jag vill bli en sån där jävla pissdålig människa som inte handlar på Lidl med soc-kuponger. En människa att hata. Ni ska veta att jag sitter på ett tåg påväg hem från en semester, min andra utlandssemester det här året, ingen har begränsat till en fjuttig vecka och ingen av dom har spenderats på ett kackerlackhotell i Bulgarien. Ni ska veta att jag skriver med nymålade naglar. Chanel-nagellack. Fan vilken dålig människa jag är. Jag har jobbat hårt och fötjänat det. Fan för mig. Nagellacket fick jag låna av den söta tjejen bredvid mig, som också sitter med sin minidator. Undra om hon också är en ond människa, en sån ond med ambitioner, mål, pengar, vänlighet och omtanke - för det kan gå ihop det vet ni va? 
Om dom kunde skriva att det blir dålig variation i livserfarenhet och liknande med de valda moderaterna, nej nej, för det vet dom ingenting om. Han som tjänar 5 miljoner per år kanske levde med en alkoholiserad pappa och en mamma på minimumlön, för barn som växer upp så kan faktiskt också vara smarta, plugga också bli ett namn på valberedningens lista, det funkar så i Sverige. Det är därför jag tycker om Sverige. Fast det kanske inte Aftonbladet vet om, att alla har en chans att göra vad dom vill med sitt liv. Att vi har världens bästa land.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0