Chockdyra priser på ringar - lägenheter billigare.

Herregud jag tror mina ögon kommer ploppa ut ur hålorna snart. Jag har för bra stil, så är det bara. Jag har för bra smak. För dyr smak i alla fall. Jag letar ring, men dom som får det att pirra i magen är så vansinnigt dyra och om jag inte ska flytta, bli ihop med en miljonär och leva olycklig i alla mina dagar så lär jag bara leta vidare till jag hittar den där pirripirr-ringen som inte kostar från 25.000:-. Alltså.. De flesta ringar jag fallit för ligger på.. ehm. kanske.. 60? Vad är det för människor som går runt med 60.000:- på vänster ringfinger? Fan, lite kallt en dag så har man tappat en liten lägenhet i Sandviken i en snödriva. Såg en snubbe med sån där detektor när jag var i Spanien, han kanske skulle kunna hjälpa en då. Jag såg en på riktigt, en snubbe i små små smååå badbyxor med metalldetektor och barn som knallade runt på stranden och letade. Såg en harpunkille med. Såg fler kattern än jag trodde det fanns där med. Bartendern "såg" mig. Han trodde nog att jag "såg" honom med men jag behöver bara gå på toa jävligt ofta. Ännu oftare när jag var bakis och var tvungen till att låna toan pinsamt många gånger. 
Så, men en ring. Någon som vill fara till stad och gå i guldbutiker någon dag? Suzanne? 

När jag inte letar ring så ligger jag mest på soffan eller försöker jobba. Idag gjorde jag det i skitsnygga kläder men såg ni mig inte på stan så får ni inte veta hur jag såg ut. Det var en gubbe som kommenterade mina skor, sa att dom såg höga ut, svåra att gå i, att det inte var många som hade sådana. Jag vet en till tjej som har exakt lika här i stan och är ganska övertygad om att det är fler som har lika, och lika höga. Han var söt gubbe i alla fall, jag svarade att det är nog inte så många i Sandviken som knatar runt i nästan 15cm höga klackar mitt på dagen en måndag, nej. Andra glädjeämnen idag har varit att bussarna jag tog stanande nästan precis utanför min dörr idag! Åkte bra tider. Jag och Niklas åt mat vid köksbordet som vuxna människor och sen har vi pratat böcker och andra vuxna saker sittandes i våra nya fotäljer i bok/myshörnan. Jag berättar det för oftast sitter vi i soffan och glor på Weeds eller nya hängplacet i huset, jag sittandes på köksbordet och han på köksbänken, pratades om zoombieinvasioner, korkade människor, hur mongo Sonic är, om jag är tjock eller inte. Så idag var vi vuxna. Niklas är alltid ett glädjeämne. Så egentligen bör inte den där ringen spelar så stor roll för när jag ska få den där ringen ska jag ju få Niklas med och ja, det är ju han som är viktig. Jag ska få han för resten av mitt liv, det är det bästa. Å andra sidan ska jag få ringen för resten av mitt liv med. Så det är ju dumt om den är ful. En ring kan ju lixom inte med åren ha en hållande personlighet. Jag är fixerad, deal with it. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0