En av de största bovarna i riket - barnbilderna!

Jag har funderat lite på alla dessa "mammabloggar" som finns. Åh det finns så mycket som jag tänker på om dom, oberänsat med kritik om hur världelösa dom är. Bara till att börja med, vem fan vill läsa om någon annans unges bajs? Va? Ja uppenbarligen en massa människor eftersom dom där bloggarna är ofattbart populära men jag funderar på om det är någon "ond cirkel" där, alla skittråkiga mammor läser varandras skittråkiga mammabloggar. Idag kräktes Adrian upp mat. Coolt! Första gången Mickan verkligen såg, ni vet verkligen tittade, på Nalle Kanin. Imponerande, ungen är djup. Oh det är så spännande när jag läser, jag blir fachinerad av hur många färger det finns på slem. Men ja.. Okej då, klart dom får blogga om vad dom vill. Nu är det den andra stora saken jag har tänkt på. Så här är det. När jag var liten och sen växte upp till den fantastiska människa jag är idag så var jag så tacksam över att mamma aldrig någonsin satt upp en massa pinsamma bilder på mig eller mina syskon, det fanns inte "Sarah -91, Sarah -92, Sarah -93 osv osv". Vi. Fanns. Inte. På. Väggarna. Och. Det. Älskar. Jag. Min. Mamma. För. Tack! Inte heller kan jag minnas att hon rev fram några fotoalbum och började visa kompisar och pojkvänner pinsamma nakenbilder från mitt första bad i sjön eller nått liknande, vela man se mig fanns jag där live att se (och vi vet alla att jag ser bäst ut så). Jag kan ju bara tala för mig själv här om hur jag hade hatat om min mamma gjorde så för jag vet att andra mammor gjorde det och jag lär anta att dessa mammabloggare hade en sån mamma och verkligen älskade, älskade, älskade när deras mammor kom med fotoalbumet i högsta hugg! Men nu vet ni vart jag vill komma va? Jo dom här barnen, barnen till mammabloggarna dom små glinen kommer finnas ÖVERALLT! På internet. Nakna. Fula. Pinsamma. Geggiga. Kletiga. Barn utan vilja som kommer ha små skolkamrater som kan det där med datorer när dom föds och kommer hitta alllllllllt första dagen i skolan. Eller i alla fall i mellanstadiet. Kul. Jag kan säga att jag är nå fantastiskt lycklig att min mamma inte kunde blogga mina pinsamma bäbisstunder eller lämna ut mina "första dagen på stranden"-bilder på nätet. Inte för att hon hade gjort det, min mamma är klok. Min mamma har sina foton i ett album, i ett skåp, utan inblick från resten av världen, speciellt inte mina mellanstadietklasskompisar som kan tejpa upp min nakna röv på toa. 
Men för all del, jag kanske blir dum i huvudet när jag med blir mamma. Troligen inte. Troligen är jag fortfarande snygg och smart trots att jag har, ni vet.. Fött ett barn. Ni vet hur det går till. Jag önskar att jag inte visste. Barn är så stora, jag är så liten.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0