Om du har problem med yttrandefriheten går det bra att besöka gd.se istället.

Idag har varit en aktiv dag. Jobb, loppis, storstadsvandrig i Sandviken med mor och syster. Jag gjorde världens godaste varma choklad till tv-tittande och myset med Niklas. Om du vill ha den får du komma hit. Gjorde skitgod mat före det. Vill du ha det får du betala. Eller vara familj med mig. 
Efter tv-tittandet läste jag en, hur ska jag säga, spännande (?) statusuppdatering. Jag tycker om småpuckade människor dom ger mig tid att fundera över hur dumma dom ibland är. Ja, jag har tid med det och som ni läste ovan har jag ett liv utöver det med. 
Idag har jag läst om Juholt. Han är ju en man som gärna slänger sten i glashus eller säger att han vill att alla ska ha det lika bra och sen stjäl pengar från skattebetalarna. Juholt gör en jättedålig Robin Hood, han borde välja en annan karaktär och jag tror vi alla vet vem vi tänker på. Han hade karisma, han den där andra. Hur som säger Juholt att det var ett misstag, att han trodde att han hade gjort rätt. Okej. Så säg att det är så. Nu tänker ni att han sitter där, vald av svenska folket 2012 till stadsminister, bakom hans skrivbord i hans nya fina kontor på Rosenbad och fyller i lite skitviktiga papper. Känns det bra? Känns det tryggt..? 
Det kanske framstår som att jag inte alls tycker om socialdemokrati och så kan det vara, men så är det inte. Jag tycker jättemycket om att jag fick gå i skolan, att jag får tandvård, vägar, sjukvård, sjukpenning och en massa andra superfina saker som jag inte skulle klara mig utan. Jag tycker om allt det där. Jag tycker också om den där tanken att alla ska ha det lika, men här är det som förstör för mig, det som gör att jag inte kan förmå mig till att kryssa rött i valen. Om alla ska ha det lika bra varför har Juholt det så mycket bättre?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0