Vann allt - och lite till!

Det här är mitt nya äppelträd! Och min nya bod! Dock är det mina granar (med största sannolikhet, om det inte är bondens) och den stora granen vill jag ha bort, någon som känner någon som kan hjälpa mig med det?
Varför jag helt plötsligt har äppelträd, bodar och granar? Jo det är för att jag och Niklas är mitt uppe i processen att köpa ett supermysigt litet grönt hus! Okej det är inte så jäkla mysigt just nu eftersom det är tre inredningsblinda karlar som har rustat och inrett det, men snart kommer det en kvinnas varma hand och tar hand om det! Haha!


Så nu blir det till att läsa inredningstidingar och andra spännande saker som hur man går till väga om man ska installera bergvärme, om man får borra för bergvärme.. Tur att jag har Niklas! För det är så här att även om han säger att jag ska göra något så är han så ivrig eller bara så van att göra allt själv att han helt plötsligt ringer och säger "älskling, jag kollade det där som blablabla". Idag var han helt plötsligt på banken och lika fort fått lånelöft i bådas namn. Jag visste inte ens att han skulle dit. Effektiv till tusen är han karln min. 

Så jag och Niklas är blivande husägare! Vi ska bo ute på landet och bara ha det bra. Ni som undrar hur man tar sig till Sandviken från Jäderfors (jepp det är där huset ligger) så kan jag berätta om det unika färdsättet Buss! Dom har även något som kallas Cykel? Vet inte riktigt hur dom funkar men jag tror jag har sett en sån i någon film någongång. Kanske är nått nytt från Amerika?
Men det är klart, jag har väl alltid varit mer av en stadstjej som mer eller mindre har haft panik när jag har dragit ut till Kungsgården, men let's face it, Sandviken är ungefär som att bo på landen så vad blir det för skillnad? Jo jag kan knalla ut och sätta mig på en ca 20kvm stor veranda och dricka mitt underbara kaffe ur min gudomliga mugg och titta på när katterna jagar möss och ta på mig gympadojorna och knata ut i skogen med Sonic varenda dag om jag vill! Varje dag! Jag behöver inte se alkisar hela dagarna, jag behöver inte möta folk jag avskyr, jag slipper betonghus. Jag slipper idiotgrannar och hoppas på såna där mysiga grannar som det fanns förr. Jag behöver inte låsa dörren det första jag gör när jag kommer in. Jag kan bara mysa runt och plugga i 4 (blivande 5) rok.
Det blir långt till närmaste affär men jag har hört att man kan planera, och jag kan hoppas att Albin och Pia har lite varor. Dom har färdigmat och öl i alla fall. Så jag kan hålla mig full och mätt där ute i alla fall. 

Men det bästa av allt är att varje morgon när jag vaknar och varje natt när jag ska till att sova så kommer världens bästa och finaste människa ligga precis bredvid mig. Jag kommer att få träffa den människan jag älskar mer än något annat måndag till söndag varenda vecka. Aldrig mer kommer jag behöva känna att det suger att gå hem till min lägenhet och sakna han den dära, för han kommer vara min sambo! :D Aldrig trodde jag livet kunde vara så här bra! Nu längtar jag ihjäl mig till att skriva på alla papper och ännu mer till att få nycklarna och låsa upp dörren en första gång och kliva in där, i vårat hus!


Kommentarer
Antonija Ereiz

Grattis Sara!!=)

2011-05-10 @ 18:50:16
URL: http://nailsnstuff.blogg.se/
Sarah

Tack så mycket! :D

2011-05-10 @ 22:42:36
Linda

Naw Grattis Älskling! Sååå roligt! Då kan jag ju ta familjen och komma å bo hos er lite =D Nu blir ja faan avis alltså :b Puss!

2011-05-11 @ 21:43:46
URL: http://lindamariastenmark.blogg.se/
Anonym

grattis Sarah!!! Härligt det låter

2011-05-11 @ 22:40:03
camilla

grattis Sarah!!! låter jätte härligt

2011-05-11 @ 22:41:58
URL: http://camillastenmark.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0