Ny attityd gav nytt rum!

Dagen har inte startat speciellt bra. Vi vaknade ännu en gång av de omåttligt korkade vietnamesiska byggarna som har sin arbetsplats bakom våran bungalow. Det kan tyckas att klockan 7 är en opassande tid att strarta bygget på när bygget hör till hotellkomplexet. Kan verka jättekorkat att köra in en lastbil strax efter nio när gästerna som bor i bungalown har klagat på hög ljudnivå två gånger tidigare. Man kan tycka det, men inte vietnameserna. Nej dom tycker det är en fantastisk idé och när jag går och klagar över att det låter som att vi har en jävla lastbil i våran bungalow så svarar dom barra "sorry madame" mm sure tänkte jag och sa "yes I hope you'r sorry". Hon sa även att jag och Niklas ska ju flytta imorgon, jo visst sa jag men det är ju för att vi har bokat det så inte för att vi ärmissnöjda med vår nuvarande plats. Hur som gick vi och käkade frukost, trötta som få. Alltså grejen är ju den att det spöregnar lite titt som tätt under nätterna och inatt var det så vi vaknade och låg vakna ganska länge av det enorma skyfallet, då vill man ju gärna få sova på morgonen. Grejen är väl också att är man på semester så ska man få sova till när man vill, det finns ingen "gå upp tid". Efter frukosten gick vi tillbaka till bungalown och pratade lite skit, ungefär som vanligt. Det luktade lite brandrök när vi kom in så jag gick och kollade genom "badrumsfönstret" (myggnät) vad det var och ser att dom eldat bråte, löv och annan skit. Efter ett tag börrjar jag känna att det svider lite i lungorna och inser att det är betydligt mer rök i bungalown än när vi först kom in. Sur som in i helvete över att vi först inte får sova och sen inte kan vistas i bungalown utan att jag ska ta bricanyl för att kunna andas så klampar jag in till byggnaden där reception är och frågar kvinnan och den falska unga mannen som jobbar där om det är ett skämt alltihopa? Jag höjde rösten och lät rejält otrevlig på engelska, ett språk dom knappt kan men som övriga gäster inte har ett dugg svårt att begripa, jag kan ju inte vietnamesiska så engelska är ju vårt enda "gemensamma" språk. Plöjde vidare och sa att jag nu har betalat för en bungalow jag först inte kan sova i och sen inte heller kan vistas i under dagen. Frågade om dom tycke att det var ett bra sätt att driva ett hotell på. Tydligen tyckte dom väl inte det, eller så vela dom inte ha mig stå där och halvskrika om hur världelösa dom var, för efter lite pratande med byggarbetarna och ivrigt letande i bokningspapprena så fick vi en ny nyckel till en ny bungalow längre ner. Han trodde nog att jag skulle vara nöjd då men eftersom jag kände att jag hade övertaget och jag inte vela anstränga mig mer än vad jag redan behövt gjort så gjorde jag klart att jag minsan inte tänkte flytta packningen själv utan att han fick skicka några som gjorde det åt oss! Grymt nöjd över min seger snabbade jag mig tillbaka till Niklas för att berätta om hur det hade gått! Vi packade snabbt ihop våra grejer och jag flyttade med solstolen som vi redan en gång har placerat om från våran första hydda, men den här gången orkade jag inte hymla om att jag flyttar med den dit jag bor, troligen ingen som vill komma och bråka om saken med mig ändå. Jag är resortens bitch just nu, men tydligen lär man vara det innan man får som man vill. Jag hade redan pratat vänligt med dom två gånger innan jag var in första gången idag och pratade med dom. Jo justja, när dom kom och hämtade våra saker bar jag nöjt en cola light-burk och min nya kavaj och dom stackars människorna som bar våra grejer hade ju inte alls orsakat missnöjet men jag orkade faktiskt inte bry mig i det, jag vela bara visa att jag inte tänker ta mer skit. När vi kom till den nya hyddan upptäckte jag att hängmattan var trasig så jag påpekade det och fick en ny väldigt snabbt. Niklas är väldigt nöjd! 

Om någon vill veta vad resorten heter så är det: Thanh kieu beach resort.
Läget är fint och jag ahr egentligen tyckt om att bo här men jag skulle nog aldrig rekomendera det till någon annan efter deras totala ignorans och bristande intresse att göra sina gäster nöjda.


Kommentarer
Johanna

HAHAAHAHAAAAAHAHAHAAAAAA!! Bra Sarah! :D Och du visste inte aaalls vad pappa menade när han kallade oss två för näbbgäddor :D Hahahaa!! Snart är vi tillsammans igen..precis som det alltid ska vara <3 haha!!

2011-03-15 @ 11:17:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0