Chocköverraskad av tufft magvirus.

Blev lite dött på bloggen igår, inte så konstigt då jag själv trodde att jag skulle stryka med i magviruset jag hade igår. Kanske inte helt, men stundvis önskade jag nästan det! Kräkandet tog aldrig stopp tyckte jag men när det väl gjorde det så visade det sig att det inte var det värsta. Det värsta var febern. Jag hade så hög feber att varje del i kroppen gjorde riktigt ont, hur jag än låg så värkte det överallt. Sitta orkade jag inte. Det gjorde ändå också ont när jag ändå försökte. Egentligen borde jag har skrivit om båtturen och diverse saker vi skulle ha gjort på den igår, men det blev ju såklart inget av med den. Men jag hade tur, för Australiensaren som skulle hämta upp oss visste vad jag ahde fått och vad jag behövde för att bli bättre! så min Niklas, världens bästa Niklas, gjorde det han gjorde hela dagen då, ordnade fram det jag behövde! Han knatade iväg till "apoteket" och fixade mina piller! Sen hällde han upp vatten, svarade varje gång jag frågade hur mycket klockan Nu var, lät mig hållas när jag klagade över hur sakta tiden gick, delade melon, hämtade bananer som jag kunde mosa, tänkte ge sig ut i ösregn för att, när jag mådde bättre, skulle få en macka! Strök mig i håret så det skulle kännas skönt någonstans på kroppen och jag kanske kanske kanske skulle glömma bort hur ont resten av koppen gjorde. Hällde upp mer vatten och skakade cola så jag fick avslagen coca cola. Bar stolar hit och dit. Tusan saker till, helt säkert.
Jag längtade hem när jag kom på att mamma inte kunde komma förbi med standarn påsen från ica. Smörgåsrån, äpplen, äppeljuice, mjukost på tub, blåbärssoppa. Mamma eller Niklas eller Johanna. Någon brukar alltid förse mig med min "sjukpåse". Ostkrokar är också bra att ha, dom kan man möla i sig så fort man känner sig bättre, får man i sig massor av energi! 

Nä nu ska jag dricka äppeljuice i mängder och pilla i frukosten! Aptiten är inte riktigt som den brukar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0