Bamsebjörnar får gamla tårar att se - rött!

Det är guld att kunna sitta vid köksbordet och äta frukost ihop med min sambo. Sambo! Köksbordet är i och för sig mitt gamla pysselbord men det funkar fint för oss så länge, men med det sagt - om ni har ett köksbord som står och skräpar tar vi det gärna, lika så med gamla byråer. 

Igår förskte jag och Johnanna oss på att fixa håret lite. Det blev bra det blev det men paniken under tiden var.. man kan säga enorm! Vi slingade med två färger. Först blev slingorna typ råttfärgadebruna men när vi sköljde ur färgen blevdet jättefina blonda slingor med en uns av rött pigment i, så håret blir mindre grå/grönt! Alltså det ser inte rött ut! När vi lyckat har gjort detta på oss båda så ska vi lägga i några ljusare slingor för att bli så där awesome som vi är, alltså det är ju naturligt kommet normalt men nu när solen varit borta i några dagar kan man väl säga att håret har blivit lite ledset och kan behöva en liten "boost". Johannas hår blev grått. Det stod nå om isljusblond men det blev med "bored old fucking lady". Vi skyllde allt på någon annan och kletade i resterna av färgen med rött pigment och ta-da, awesome! Jag hoppade andra färgningen även om en extremt bitter Johanna tyckte att jag skulle sympatifärga mitt hår. Jag skrattade fast jag inte fick åt hennes hår hela tiden och mindes mitt misslyckade runt sista april! Det hade lika många färger som en regnbåge då, fast i tonerna grå, blå, grön och brun!

Niklas sitter och pratar med Johanna i telefon nu, säger något om att det är dåligt att man inte kan förutspå vädret 2011 och i vanlig ordning hör jag "man kan landa på mars med robotar och livestreama men man kan inte bygga en glassmaskin", nu för tiden skiter jag i glassmaskinen eftersom jag ändå hatar den då den inte längre kan ge mig lycka i form av glass eller milkshakes.


Läste tidningen. Massor av människor som har dött, som vanligt. Bläddrade vidare i en tristess fylld av brist på empati tills jag såg en bild på Liten. Vad är det med djur? Vad är det för fel på mig?

Klicka på bilden för att komma till artikeln om Liten.



Kommentarer
Anonym

Ahahaha,vilket bra inlägg de här var bästis:-)

2011-06-19 @ 13:20:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0