Va, får dom lön?!

Oooh! Idag kan jag läsa i aftonbladets plusdel, om jag betalde för den, att myndigeterna nätverkar för mina skattepengar i Visby. No shit? Är det så dom får lön, för mina skattepengar? Är det därför jag betalar skatt, för att det finns människor som jobbar med vad som ska göras med pengarna bäst. Flyger inte pengarna till bästa ställe helt per automatik? Men snälla. Ska vi bli sådana som är helt paranoida för att arbetarbladet har nyhetstorka. Får jag gissa att det finns ett kvitto där dom har käkat middag och druckit vin till maten, på skattebetalarnas bekostnad? Om man vill vara dryg man man ju säga att dom också betalar skatt så man kan säga att dom betalar sin mat själv ändå? Eller hur är det när du åker iväg med jobbet och ska käka, tycker inte du att du faktiskt borde få ett glas vin eller en öl till maten, av dom snåla jävlarna? Det är du väl värd ändå.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0