Stor risk för skogsbrand

Före klockan sex på morgonen ska man inte åka till jobbet. Vissa gör det ändå. Galning! Det var i och för sig för min skull, så inte jag skulle vakna av hans hostande. Jag, vakna? Haha! Här "hemma" har vi lite skilda problem. Ena kan inte somna och andra kan inte vakna. Tre timmar snooze sen var jag up and running!

Solen skiner ute. Kanske jag borde gå en promenad.
Vet ni? Igår gick jag till Björksätra och tillbaka! Skulle skicka tillbaka lite H&M-grejer. Helt fel storlekar. Så klart. Men jag gick fram och tillbaka. Tycker jag var duktigt. Det tog nästan en timme! När jag gick kom ner på parkeringen till Ica kvantum kände jag mig lite mer hemma och så där, ni vet.. som det känns när hemma känns bra. Såg en massa kids som hängde inne på ica istället för att gå i skolan. Liten stad? Jepp! Hänga på ica. va fan. Gjorde jag med. Vem har bott i Björksätra och inte hängt på ica någongång..(?) Ska kanske börjar göra det igen. Tyvärr har dom gjort om dom tomma bollrummen till pantrum nu. Det var bollar i dom där rummen i kanske en månad innan dom försvann. Sen blev det som akvarium där man kunde se oss ungdomar sitta och snacka skit. Lite som att gå på zoo.
När jag hade postat paketet och köpt mig en flaska sportdryck började jag gå hem igen. Och lite snabbt kom jag på varför jag inte alls tycker om Björksätra. Allt är trasigt. Plogbilar har man tur om man ens ser. Grusat hade dom nog inte gjort på hela vintern. Ibland byter bussen rutt, spontant så där. Inte så noga i "bj". Det vill säga när bussen går. Om den går. Om den kommer när den går.
Nere hos mamma är det fint. Svenssonvillor och radhus. Lika långt till betongen som till åkrarna. 10min cykeltur till stranden. All skog ett barn behöver för att leka i. Eller bränna upp. Vilket man nu föredrar. Skolan låg mitt emot min gata. Lekplatser lite överallt och en jättebra pulkabacke som heter rosenbacken på sommaren.


Surfa på hus och sol innan jag går ut i solan. Som knark. 
Ska sägas att jag har pluggat lite idag. Ska skriva ett blogginlägg till skolbloggen om min skoltid. Måste fundera lite för att minnas.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0