The best things in life is free - så får du dem!

Istället för att städa läser jag bloggar och fick en uppenbarelse av lite livschoachinggrejer!

Det finns många saker vi av olika anledningar inte tycker om att lägga pengarna på, som ni tidigare har läst hatar jag att köpa toapepper och även tvättmedel (sköjmedel går an).
Här är mitt bästa tips på en lösning och saker du då slipper!

Flytta ihop med någon!

x Du slipper gå ut med soparna varje gång. Alternativ lösning om du inte bor med någon är att lägga soppåsarna på balkongen (observera att detta endast funkar under vintern!)
x Lura din sambo till att alltid köpa det jävla toapapperet!
x Om du tvättar får den andra personen stå för pengarna till tvättmedel! Kom ihåg att det bara är märkestvättmedel som duger när någon annan betalar!
x Kan du spontant inte ens koka makaroner? Gör ju inget, låt din sambo sköta matlagningen!
x Är du tjej kan du givetvis inte installera teknik, sätta upp hyllor eller faktiskt inte ens köpa spik!
x Dammsug alla öppna ytor så som vardagsrum, kök och liknande. Lämna alla smårum och "under sängen"-dammsugning åt sambon!
x Bli allergisk mot de flesta rengöringsmedel
x .. och även plasthandskar!

Alltså, egentligen är ju den här listan den enda anledningen till att jag vill flytta ihop med Niklas. Jag har ju märkt hur mycket jobb det ligger i att sköta ett hem. Inte riktigt min grej va!
Det ska verkligen bli underbart. Luta mig tillbaka i soffan och fila naglarna hela dagarna, kanske dricka ett glas bubbel. Undra om jag kan få honom att sköta hundpromenader + kattbestyr också?


Kommentarer
therese

hej:) allt bra?

2011-01-25 @ 23:17:05
URL: http://nattstad.se/thereseej


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0