Dammar det i plånboken? Här kommer räddningen!

Det finns mycket jag gärna skulle vilja uppleva här i livet. Många platser jag vill besöka och för många par skor jag önskar jag hade i min ägo. För allt det här underlättar pengar. Jag tycker inte om att jobba så därför har jag nu funderat läääänge (några minuter) på hur jag ska lösa detta problem.
Mina bästa tips på att tjäna pengar utan att göra någonting.

1. Bli en elak moderat. Dom har alltid pengar. Troligen får du ett pengarträd när (och det här baserar jag endast på trovärdiga rykten) du säljer din själ till Reinfeldt.

2. Lura till dig ett toppchefs-jobb. Jag har hört att man inte behöver jobba som chef. Alla dagar går ut på att golfa, äta fina luncher och slå flicksnärtorna på rumpan.

3. Tycker du om sex? Ta betalt!

4. Bli vänsterpartist! Du får en broschyr (en trycksak med åtta sidor eller flera. Källa: Wikipedia) fullspäckad med tips på hur du bäst bidragsfuskar. Kombinera gärna sjukersättning med svartjobb!

Annars gör du som dom flesta andra. Gift dig rik. Observera att det är av yttersta vikt att din framtida make/maka står och vinglar över gravgropen så du slipper ut ur äktenskapet fort som tusan! Ingen tycker om gubbrövar/tanttuttar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0