Sarah vänta, jag kan inte säger Sanna och tvekar innan hon stiger på rulltrappan och lägger den jackbeklädda handen på "ledgången"

Vaknade ovanligt tidigt idag, 06:00. Eller vaknade och vaknade, jag tog mig upp ur sängen, fick på mig kläder och hunden koppel och som i ett mörker kom vi till bussen. Alltså i ett riktigt mörker för det är så jävla mörkt vid busshållsplatsen att jag inte ser Sonic nere på vägen. Tur att jag har köpt den där lilla ficklampan man kan förblinda vargar med! Den är röd. När jag väl vaknade till liv efter ganska mycket kaffe så insåg jag att jag var i Sandviken när tantfan inte hejade tillbaka. Vet att jag var på jobbet och drack mer kaffe medan jag skurade golv och toaletter, glamor som vanligt på bolaget. Antar att det blir lite flådigare imorgon när jag får prata om Champanger och liknande. 

Jag och Sanna tog en tur till Valbo men vände ut genom portarna (eftersom vi är fast as lightning hann vi med Subway, en del affärer och toa) och for till Gävle. Alla supertjockisar hade samlats på Gallerian-Nians toa som för övrigt är den vidrigaste snusktoan jag någonsin har varit på, kaklade väggar och tak (so far so good) med fint tillhörande äckliga äckliga äckliga ståltoaletter och handfat. Sanna torkade händer under en sån där handfläkt och jag skrek "Vad göööör du?!", sen köpte vi tuggummi i fruktståndet.

Något har blivit fel på oss under våran uppväxt, eller mer troligt så påverkar vi varandra för mycket nu för vi har en och samma stora fördom och äcklas av bakterier som finns överallt. Hissknappar, handtag, spolknappar och uuuh på vattenkranar. Det är inte heller trevligt när främmande människor rör vid en, en del helt enkelt inte människor alls, punkt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0