Man fast på antarktis - planerar att odla vingar och flyga hem.

Syster min är helt inne på det där med karma så idag har vi varit på julkonsert och varit goda. Jag vet inte riktigt hur vi var goda, jag tyckte om att lyssna på en kör den råkade vara i kyrkan men visst, jag var god. Hemma började jag fundera lite på karma och att det ju finns plus och minus av allt i världen, oftast lika mycket eller i alla fall så det väger upp och blir någon form av jämnvikt, det var något prat om hindu på tv samtidigt och om hur Raj skulle bli en miljonär med vingar om han spenderade tre månader på nordpolen med Sheldon, inte viktigt.. hur som. Efter ett tag verkade karman ganska logisk (lika mycket positiv energi som negativ) till jag kom fram till att om jag vill att det ska finnas lika mycket plus som minus i världen, borde jag inte bara slänga ut en massa minus så universum måste väga upp med en massa plus som kan råka hamna på mig? Jag tror jag måste fundera lite mer på det här för just nu har jag bara kommit fram till att man borde göra tvärtomkarma. Antar att det är fel.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0